سلامت نیوز:‌ اگر از بیشتر ما درباره میزان تحرک روزانه‌مان بپرسند پاسخ‌مان ممکن است چندان با واقعیت جور نباشد. در حقیقت با وجود تمام گرفتاری‌ها و کارهای روزانه‌ای که داریم به خودمان حق می‌دهیم بیشتر اوقات تمام ساعت‌های بیکاری را به استراحت بگذرانیم.

 تنبلی؟ کی من؟ اگر از بیشتر ما درباره میزان تحرک روزانه‌مان بپرسند پاسخ‌مان ممکن است چندان با واقعیت جور نباشد. در حقیقت با وجود تمام گرفتاری‌ها و کارهای روزانه‌ای که داریم به خودمان حق می‌دهیم بیشتر اوقات تمام ساعت‌های بیکاری را به استراحت بگذرانیم.
کلید حفظ انگیزه داشتن هدف‌های مشخص است.

 
آخرین باری که سوار اتومبیل‌ شده‌اید، بدون اینکه مقصدتان را بدانید کی بوده است؟ احتمالا هیچ وقت. پس هیچ‌وقت برنامه ورزشی را شروع نکنید که نمی‌دانید به کجا ختم می‌شود. یک راه‌حل موثر، نوشتن اهداف در دفترچه‌ای جداگانه و گذاشتن آن جلوی چشم است. قبل از شروع برنامه آن‌را با دوستان‌تان درمیان بگذارید تا حداقل آنها پیشرفت‌تان را در آینده پیگیری کنند.


مطمئن شوید اهدافی که مشخص کرده‌اید واقعی هستند و پس از دست یافتن به هریک از آنها، به خودتان جایزه دهید. بعضی مواقع حتی شروع کردن ورزش هم می‌تواند کاری طاقت‌فرسا به نظر برسد. بنابراین از پنج دقیقه در روز شروع کنید تا چندان اذیت نشوید و این کار به نظرتان بزرگ و غیرقابل دسترس نباشد؛ به‌خصوص برای شروع لازم نیست کاری کارستان انجام دهید.

 می‌توانید همان‌طور که سرجای‌تان نشسته‌اید وزنه‌ها را بردارید و هر بار تعداد وزنه زدن‌ها را بشمارید. برای خودتان دوره‌های 5، 10 و 15 دقیقه‌ای تعیین کنید و هر بار که یک دوره را تمام کردید روی دفترچه علامت بزنید. با تکه‌تکه کردن زمان ورزش، این کار چندان هم بزرگ به نظر نمی‌رسد. علاوه بر آن تبدیل ورزش به کاری مفرح می‌تواند انگیزه‌های شما را ناگهان افزایش دهد. پیشنهادهای زیر به شما در این مسیر کمک می‌کنند:
 
 وقتی تلویزیون نگاه می‌کنید کمی راه بروید یا ورجه‌ورجه کنید. بدن‌تان را کش دهید و حرکت‌های کششی انجام دهید. علاوه بر آن به جای استفاده از کنترل راه دور، از جای‌تان بلند شوید و شبکه‌ها را تغییر دهید و یا بلند شوید و صدای تلویزیون را کم یا زیاد کنید.
 با دوستان‌تان به خرید بروید یا وقتی را برای بازی کردن با فرزندان‌تان بگذارید.
 به جای استفاده از خودرو، پیاده به سرکار بروید. برای کسانی که تحرک کمی دارند، همین پیاده‌روی‌های روزانه می‌تواند بسیار مفید باشد.
منبع:‌ همشهری تندرستی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha