سلامت نیوز: یافتن راه‌هایی برای کاهش رشد آمیلوید پپتاید یا پلاک در مغز بیماران آلزایمری چالشی کلیدی در تحقیقات در مورد این بیماری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، هم اکنون دانشمندان دانشگاه میشیگان به این نتیجه رسیده‌اند که ممکن است راه جدیدی برای جلوگیری از رشد این ماده یا کند شدن پیشرفت آن یافته باشند و آن استفاده از مولکولهای خاصی در چای سبز است.

مولکول اپیگالوکاتچین 3 که در چای سبز یافت می‌شود و به EGCG مشهور است از شکل‌گیری پروتئین‌های عامل آلزایمر جلوگیری کرده و در آزمایشگاه موفق به درهم شکستن ترکیب این پروتئین‌ها شده است. گام بعدی آزمایش این روش روی حیوانات است.

اعلام این خبر همزمان با گزارشی است که آلزایمر را سریعترین بیماری در حال رشد در آمریکا اعلام کرده است به طوریکه بر اساس آمار دانشگاه واشنگتن بین 1990 تا 2010 تعداد آمریکایی‌هایی که در اثر آلزایمر جان باخته اند 500 درصد افزایش داشته است.

ماه گذشته نیز تحقیق دیگری پیش بینی کرده بود تعداد مبتلایان به آلزایمر در آمریکا تا سال 2050 به 3 برابر افزایش پیدا کند و از 4.7 میلیون نفر در سال 2010 به نزدیک به 13.8 میلیون نفر تا اواسط قرن برسد.

تحقیقات زیادی تا به حال در این مورد انجام شده و داروهایی نیز در مرحله آزمایشگاهی موفقیت هایی داشته اند اما حتی اگر موج این تحقیقات نیز در آینده موفق باشند دست کم تا 5 سال دیگر دارویی برای این بیماران در دسترس نخواهد بود.

محققان هم اکنون پیشگیری را بهترین راه می‌دانند و توصیه می‌کنند تا افراد فعالیت های مغزی و همچنین جسمی داشته باشند و به ویژه به حل کردن جدول بپردازند.

مولکول EGCG تا کنون در کاهش کلسترول، بهبود سلامت استخوان و جلوگیری از پوکی آن، کشتن باکتری‌های دهانی، پیشگیری از چند نوع سرطان و دیابت نوع 2 و کمک به مدیریت وزن بدن و بهبود متابولیسم موثر تشخیص داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha