جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۷
کد خبر: 69171
سلامت نیوز: ظاهراً اراده را می‌توان خرید. شانس بردن یا باختن 20 دلار برای آنهایی که قرار بود رژیم بگیرند باعث شده تا آنها طی یک سال به طور میانگین 5 کیلوگرم وزن کم کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، این میزان 4 برابر سایر افرادی بود که در ازای وزن کم کردن شانس دریافت یا از دست دادن پول را نداشتند.

بسیاری از شرکت‌ها، بیمه کنندگان و برنامه های اینترنتی در تلاش برای تغییر عادات بد مانند سیگار کشیدن و ورزش نکردن جریمه هایی مالی را در نظر می‌گیرند اما اکثر تحقیقات نشان داده اند در طولانی مدت این کارها تأثیرگذار نیست.

تحقیقات جدید طولانی ترین نوع تحقیقات انجام شده در مورد انگیزه‌های مالی برای وزن کم کردن بوده است و پزشکان معتقدند که جریمه برای کاهش ندادن وزن و در برابر جایزه برای کاهش وزن تجربه موفقی از طرح چماق و هویچ بوده است.

این تحقیق بر روی 100 کارمند چاق انجام شده که به نیمی از آنها مشاوره کاهش وزن، تست‌های ماهانه و عضویت 3 ماهه در یک باشگاه داده شد و به نیمی دیگر همین مزایا به علاوه انگیزه جوایز مالی داده شد.

هدف کاهش 2 کیلوگرم در ماه وابسته به وزن اولیه بود. اگر موفق به انجام این کار نمی‌شدند 20 دلار جریمه پرداخت می‌کردند و اگر موفق می شدند 20 دلار جایزه می‌گرفتند.

پس از یک سال نزدیک به 62 درصد شرکت کنندگان دارای انگیزه‌های مالی موفق به تکمیل تحقیق شدند در حالیکه در گروه دیگر تنها 26 درصد موفق به انجام این کار شده بودند. میزان کاهش وزن در گروه موفق به طور میانگین 5 کیلوگرم بوده است اما در گروه دیگر نزدیک به 2 کیلوگرم.

پزشکان نتایج را امیدوارکننده می‌داننند اما معتقدند برای ایجاد تغییر در سلامت کاهش وزن باید بیش از 5 کیلوگرم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha