سلامت نیوز:‌ یکی از عوامل کاهش بیماری های غیر واگیر تغییر رفتار و عادات غلط مردم است که این امر بسیار زمانبر است.
دکتر اعتماد رئیس مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: روند رو به رشد بیماری های غیر واگیر در کشور ما مثل دیگر کشورمان در حال افزایش و سن ابتلا به این بیماری ها در حال کاهش است.

وی با اشاره به این که سن ابتلا به سکته قلبی و سرطان در حال کاهش است گفت: وزارت بهداشت از سالهای گذشته به شناسایی عوامل ایجاد کننده این موضوعات پرداخته است تا با شناسایی این عوامل به سمت بی خطر سازی و کاهش آنها حرکت کند.

اعتمد با تاکید بر این که یکی از این علل عوامل محیطی است عنوان کرد: تغییر رفتار در سطح جامعه بسیار سخت است و لی ما با اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم دراین راه قدم برداشتیم همچنین سال گذشته تفاهمنامه ای بین وزارت بهداشت و وزارت صنعت و معدن و کار در خصوص استراتژی های کنترل بیماری و سلامت مردم منعقد شد که تا به حال جلساتی با حضور نمایندگان دو وزارتخانه برگزار شده و راهکارهایی برای رسیدن به این مدت عنوان شده است.

وی در خصوص این تفاهمنامه اظهار داشت: به عنوان مثال وزارت صنعت و معدن عناصر موجود در آب و خاک مورد استفاده در کشاورزی و آب را مورد بررسی و آزمایش قرار میدهد و ما بررسی می کنیم که اگر بیماری خاص در آن منطقه شیوع دارد با این موارد موجود در آب و خاک همخوانی دارد یا ندارد اگر به این نتیجه برسیم مداخلاتی صورت می گیرد تا عوامل خطر کنترل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha