سلامت نیوز: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد: با تلاش امدادگران هلال احمر مستقر در پایگاههای جاده ای و بین شهری در 48 ساعت گذشته 7 هزار و 400 نفر از در راه ماندگان برف و کولاک در 18 استان کشور از خدمات اسکان و تغذیه اضطراری هلال احمر بهره‌مند شدند.

محمود مظفر در گفتگو با مهر اعلام کرد: در 48 ساعت گذشته بعد از بارش برف در بسیاری از استانهای کشور 246 گروه عملیاتی امدادرسان مستقر در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری هلال احمر در استانهای آذربایجان های شرقی و غربی، اردبیل، قزوین، چهارمحال و بختیاری، خراسان های رضوی، شمالی و جنوبی، کردستان، زنجان، سمنان، لرستان، گلستان، گیلان، مرکزی، یزد، مازندران و تهران همراه با 947 امدادگر و نجاتگر اقدام به امدادرسانی کردند.

وی افزود: در این مدت 15 هزار نفر از در راه ماندگان جاده ها و مسیرهای مواصلاتی این استانها از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر از خطر سرمازدگی عمومی و شدید نجات یافتند که در میان نجات یافتگان 79 مصدوم حوادث رانندگی و ترافیکی بودند. همچنین از این تعداد 49 نفر به بیمارستان منتقل شده و 30 نفر هم درمان سر پایی شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در 48 ساعت گذشته و از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر چهار هزار و 500 بسته غذایی شرایط اضطراری عمومی و دو هزار و 100 تخته پتوی امدادی بین در راه ماندگان و حادثه دیدگان حوادث رانندگی و ترافیکی جاده های برف گیر و محورهای مواصلاتی صعب العبور کوهستانی توزیع شد.

وی از تمامی هموطنان و در راه ماندگان خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده با شماره تلفن 147 (ندای امداد) مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha