رئیس برگزاری هفته سلامت گفت: 17.5 درصد گروه سنی 15 تا 65 سال در کشور مبتلا به بیماری فشارخون هستند.

بیش از 17 درصد جمعیت کشور مبتلا به فشارخون هستند
سلامت نیوز:‌ رئیس برگزاری هفته سلامت گفت: 17.5 درصد گروه سنی 15 تا 65 سال در کشور مبتلا به بیماری فشارخون هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر فاطمه رخشانی در جلسه هماهنگی بین‌بخشی برگزاری هفته سلامت ضمن اعلام این خبر افزود: تقریباً در گروه سنی 30 سال به بالا، از هر 5 نفر یک نفر به بیماری فشارخون مبتلاست.

وی با بیان این که 50 درصد از مبتلایان به فشارخون، شناسایی نمی‌شوند و یا دیر شناسایی می‌شوند، گفت: 15 درصد بیماران شناسایی شده نیز درمان خود را خوب ادامه نمی‌دهند و دچار عوارض ناشی از آن می‌شوند.

وی افزود: 50 درصد سکته‌های قلبی و مغزی به دلیل فشارخون رخ می‌دهد و مرگ و میر و بار بیماری و مشکلاتی که فشار خون در پی دارد موجب شده است که سازمان جهانی بهداشت، موضوع شعار امسال روز جهانی بهداشت را «فشارخون» اعلام نماید.

معاون بهداشت از بررسی برنامه غربالگری فشارخون با همکاری بیمه خبر داد و گفت: براساس مذاکرات صورت گرفته با معاون اول رئیس جمهور و نیز سازمان نظام پرستاری مقرر شده است که غربالگری فشارخون در سطح وسیعی در اردیبهشت ماه سال آینده برای کلیه ایرانیان بالای 30 سال انجام پذیرد.

دکتر رخشانی در ادامه به ضرورت کاهش مصرف نمک در پیشگیری از فشارخون اشاره کرد و گفت: ایرانیان 2 برابر استاندارد نمک مصرف می‌کنند و با کاهش مصرف نمک می‌توان از 15 درصد مرگ‌ها پیشگیری کرد.

وی در ادامه این جلسه از نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط با حوزه سلامت خواست با اجرای هرچه بهتربرنامه‌های خود در راستای ارتقای فرهنگ سلامت بویژه کنترل فشار خون گام بردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha