سلامت نیوز:‌‌ اصلاح شیوه های زندگی و مراقبت از بیماری ها، دو راهکار مهم و اساسی در ارتقای وضعیت و سطح سلامتی افراد جامعه است که باید در همه ابعاد سلامتی مورد توجه قرار گیرد.
حسین مهدوی نیا، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه سلامتی در تمام ابعاد و سطوح آن مورد توجه قرار نمی گیرد و همین موضوع موجب پائین آمدن وضعیت سلامتی در بسیاری از جوامع شده است.

وی با بیان اینکه بعد جسمی، روحی- روانی، اجتماعی، معنوی و شغلی ابعاد سلامتی محسوب می شوند، تصریح کرد: در بسیاری از موارد تنها بعد جسمی سلامتی در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها لحاظ می شود که ای امر موجب بروز مشکل در انجام برنامه های ارتقای سلامتی می شود.

مهدوی نیا گفت: تامین و ارتقای سلامتی مستلزم توجه کافی به همه ابعاد سلامتی است و در این راستا از راهبرد ها و راهکارهای اثر بخش و کارا بهره برد، به طوریکه بتوان در مدت زمان نه چندان طولانی به اهداف بهداشتی دست یافت.

وی افزود: اصلاح شیوه های زندگی و مراقبت از بیماری ها، دو راهکار مهم و اساسی در ارتقای وضعیت و سطح سلامتی افراد جامعه است که باید در همه ابعاد سلامتی مورد توجه قرار گیرد.

مهدوی نیا با اشاره به اینکه امروز بسیاری از بیماری ها و نارسایی ها به دلیل الگوهای نا مناسب زندگی به وجود می آیند، یاد آور شد: تغییر الگوهای رفتاری و تغذیه ای بسیاری از مردم موجب شده که در سالهای اخیر روند ابتلا به بیماریهای مزمن و زمینه ای به شدت افزایش یابد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در حال حاضر اغلب افراد جامعه در خصوص اصلاح الگوهای رفتاری و تغذیه ای، رعایت مسائل بهداشتی، ضرورت مراقبت مناسب از بیماری ها، پیشگیری، کنترل و درمان بیماری ها و نارسایی های مختلف، حفظ امنیت بهداشتی در محیط های مختلف و در یک کلام چگونگی ارتقای سلامتی خود، اطلاعات و توجه کافی ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha