یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6919

محققان MIT طی پروژه ای که به تکنیک های موثر و بی خطر برای ژن درمانی منجر می شود، شیوه ای را برای تغییر توانایی پلیمرهای زیستی تجدیدپذیر با هدف انتقال ژن ها ارایه کرده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، روابط عمومی MIT در ایمیلی به مهر خبر داد: ژن درمانی که شامل وارد کردن ژن های جدید به سلول های بیمار برای مقابله با بیماری هایی همچون سرطان است، امیدواری های زیادی برای محققان و بیماران به وجود آورده است اما تاکنون این امکان فراهم نشده است تا به صورت کامل از ظرفیت های این تکنیک درمانی استفاده کرد. علت اصلی این مساله نیز نگرانی های مربوط به خطرات احتمالی برای بیمار در مقایسه با سایر تکنیک های سنتی نظیر استفاده از ویروس ها برای حمل ژن ها بوده است.

اما پروژه اخیر MIT که نتایج آن در شماره اخیر نشریه "مواد پیشرفته" منتشر شده است بر تولید ژن هایی متمرکز است که مواد غیرویروسی و ترکیبی را حمل می کند.

تیم تحقیقاتی MIT به سرپرستی دانیل اندروسون از مرکز تحقیقات سرطان این دانشگاه این پروژه را ارایه کرده است. یکی از محققان این پروژه گفت: آنچه که می خواهیم انجام دهیم شروع کردن با چیزی است که کاملا بی خطر، قابل رقابت با سایر مواد زیستی، پلیمری قابل تجدید و در کل در مقایسه با استفاده از ویروس، موثرتر باشد.

این فناوری امیدوارکننده در حالی ارایه شده است که نزدیک به 2 دهه از عمر ژن درمانی می گذرد و تاکنون نیز سازمانی همچون FDA این تکنیک را ارایه نکرده است. علت اصلی عدم تایید این تکنیک نیز وجود نگرانی های مربوط به در خطر افتادن جان بیماران عنوان شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha