شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 69217

بر اساس اعلام مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اگرفرد مبتلا به فشارخون بالا داروهای ضد فشارخون را طبق نظر پزشك معالج به طور مرتب مصرف كند می تواند از ایجاد یا پیشرفت بیماریهای كلیوی جلوگیری کند.

سلامت نیوز : بر اساس اعلام مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اگرفرد مبتلا به فشارخون بالا داروهای ضد فشارخون را طبق نظر پزشك معالج به طور مرتب مصرف كند می تواند از ایجاد یا پیشرفت بیماریهای كلیوی جلوگیری کند.

به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت ، همچنین رعایت یك رژیم غذایی متعادل با پروتئین كم برای دیابتی های مبتلا به مشكلات كلیوی مفید است.
پزشکان عضو مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای پیشگیری از بروز مشکلات کلیوی به مبتلایان به دیابت توصیه می كنند مصرف نمك را كاهش دهند . وزن خود را در حد مطلوب نگه دارند و مصرف غذاهای پروتئینی مانند گوشت قرمز را محدود نموده و از استعمال دخانیات بپرهیزند و سالانه سلامت كلیه هایشان را كنترل نمایند. بر اساس گزارش مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی مشهد اگر بیماران دیابتی هر یک از علائم شامل کمر درد ، سوزش ادرار ،‌تکرر ادرار ، ناتوانی در دفع ادرار علیرغم وجود احساس مربوطه و ادرار کدر یا خونی رامشاهده نمودند باید به پزشک خود اطلاع دهند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یک دیابتی ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    1 0
    سلام،دردوسوزش درناحیه سمت راست(پهلو)هم نشانه بیماری کلیه است؟