سلامت نیوز : احد خوش زبان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه برگزاری آیین سنتی "چهارشنبه سوری" و آمار قابل توجه سوانح چشمی گفت: سوختگی‌ها از جمله علل شایع آسیب به قرنیه است و اکنون بازسازی قرنیه به کمک سلولهای بنیادی در بیمارستان فارابی انجام می‌شود، اما هنوز استفاده از سلولهای بنیادی در مواردی که منجر به تخلیه کامل چشم می‌شود، در حد رویاست و محققان به آن دست نیافته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی خاطرنشان کرد: البته اکنون تحقیقاتی برای برطرف کردن بیماری‌ها و مشکلات شبکیه و همچنین اعصاب بینایی به کمک سلولهای بنیادی در جریان است.

وی از انجام تحقیقاتی برای بازسازی علوم اعصاب بینایی خبر داد و ابراز امیدواری کرد با نتیجه بخش بودن روند تحقیقات، در آینده شاهد بازگرداندن نعمت بینایی به برخی بیماران شویم.

 احد خوش زبان همچنین از برگزاری نوزدهمین سمینار سالیانه بیمارستان چشم پزشکی فارابی از چهارم تا ششم اردیبهشت خبر داد و گفت: در کنگره امسال محورهای سلولهای بنیادی با عناوین «کاربرد سلولهای بنیادی در چشم پزشکی»، «کاربرد سلولهای بنیادی در دندانپزشکی» ، «سلولهای بنیادی و ژنتیک» و «کاربردهای نوین سلولهای بنیادی» نیز تدارک دیده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha