سلامت نیوز :  علی گورانی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه امواج الکترومغناطیس در محیط چقدر می‌تواند برای سلامتی مضر باشد اظهار داشت: طی تحقیقی که انجام دادیم مقادیر انرژی دریافتی و امواج الکترومغناطیس که در محیط ساطع می‌شود در محدوده فرکانسی 100 مگاهرتز تا 12 گیگاهرتز و کمتر از حد مجاز ملی و حتی کمتر از حد مجازی است که آژانس بر آن تأکید دارد.

وی در مورد نقش وزارت بهداشت و آموزش عمومی برای جلوی گیری از آسیب‌های الکترومغناطیس بر بدن اظهار داشت: برنامه‌ای در وزارت بهداشت تحت عنوان «بهداشت مواجهه با انرژی‌های هسته‌ای و امواج الکترومغناطیس» در دست تدوین است که پایه آن در مورد بهداشت گاز رادون به عنوان نخستین عامل محیطی و بهداشت مواجهه با پرتوهای خورشیدی به عنوان تشعشعات طبیعی که می‌تواند آسیب رسان باشد دیده شده است.

گورانی با تاکید بر اینکه انرژی الکترومغناطیسی مصنوعی بیشترین آسیب را به مردم وارد می‌کند اضافه کرد: مجموع عوامل مختلفی در پرتوگیری‌های ناشی از تجهیزات پزشکی ممکن است بر سلامت اثر سوء بگذارد.

وی گفت: 50 درصد تجویزهای پرتوگیری و سی‌تی‌اسکن و ام آرآی بی‌مورد است و از طرف دیگر ناتوانی مدیریتی و قدیمی بودن و بی‌کیفیتی برخی دستگاه‌های ام آر آی و سی تی اسکن سبب می‌شود تا پرتو بیش از حد به بدن بیماران تابیده شود.

وی اظهار امیدواری کرد تا با تشکیل کارگروهی پروتکلی برای بهداشت مواجهه با پرتو درمانی نیز تدوین شود.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و در دسترس قرار گرفتن تجهیزات الکترومغناطیس مانند موبایل، استفاده از تجهیزات بی‌سیم، نصب دکل‌های موبایل در مناطق مسکونی سبب وارد شدن بیش از حد انرژی بر بدن شده تا حدی‌که به گفته پزشکان ممکن است در بروز برخی بیماری‌ها از جمله سرطان موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha