میزان خودكشی بین دختران نوجوان و جوان آمریكایی با چنان افزایشی روبرو شده است كه مقامات بهداشتی فدرال نمی‌توانند به طور كامل علت آن را بیان كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آسوشیتدپرس از آتلانتا، میزان خودكشی برای افراد بین 10 تا 24 سال از سال 2003 تا 2004 با 8 درصد افزایش روبرو شده بود كه بیشترین میزان در 15 سال اخیر را به خود اختصاص می‌دهد.
گزارش منتشر شده توسط «مركز كنترل و جلوگیری از بیماریهای» آمریكا نشان داد كه بر اساس آمار قابل دسترس به طور كلی میزان خودكشی در میان افراد جوان از سال 1990 تا كنون 28 درصد كاهش داشته است اما این میزان برای دختران 10 تا 14 سال با افزایش مواجه بوده است. در سال 2004 این رده سنی با 67درصد افزایش 94 مورد خودكشی را شاهد بوده است كه این میزان در سال ،2003 56 نفر بوده است.
میزان خودكشی در میان دختران 15 تا 19 ساله 32 درصد افزایش داشته است و میزان خودكشی پسران در همین رده سنی با 9 درصد افزایش روبرو بوده است.
به طور كلی در سال 2004، 4599 مورد خودكشی مشاهده شده است كه خودكشی را به سومین عامل مرگ غیرطبیعی در آمریكا تبدیل می‌كند. رتبه‌های اول و دوم در اختیار تصادفات رانندگی و قتل است. مردان با در اختیار داشتن سه چهارم آمار بسیار بیشتر از زنان دست به خودكشی زده‌اند.
این تحقیق همچنین نشان دهنده تغییر روش خودكشی در این سالهاست. در سال 1990 بیش از نیمی از خودكشی‌ها با سلاح گرم صورت گرفت كه در سال 2004 حلق آویز كردن و خفگی شایعترین روش‌های خودكشی را تشكیل دادند. این روش 71 درصد خودكشی‌های دختران بین 10 تا 14 سال، نیمی از خودكشی‌های دختران بین 15 تا 19 سال و 34 درصد خودكشی‌ها در افراد 20 تا 24 سال را تشكیل می‌دهد.
دكتر «لینا آریاس» مدیر این تحقیق گفت :" ممكن است در دسترس بودن این روش به ویژه برای این رده سنی یكی از عوامل مؤثر باشد در حالیكه این تمایل را می‌توان نشانه‌ای از عدم موفقیت راهكارهای پیشگیری و محدود كردن دسترسی به قرصها، سلاح گرم و یا مواد كشنده دانست."
مهمترین علت این روند را كارشناسان افسردگی نوجوانان در این دوران گذار می‌دانند. 4 سال پیش مقامات فدرال هشدار داده بودند كه افزایش افسردگی در میان جوانان می‌تواند منجر به افزایش میزان خودكشی در میان آنها شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha