شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 69241

سلامت نیوز : مدیر گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه آجیل چاق کننده‌ترین مواد مصرفی در ایام عید خواهد بود، گفت: کاهش مصرف آب، سبزیجات و سالاد در ایام عید منجر به بروز یبوست و ایجاد ناراحتی در افراد مستعد این بیماری می‌شود و افراد باید توجه داشته باشند که مصرف این نوع مواد غذایی را از برنامه روزانه خود فراموش نکنند تا مانع از بروز مشکلات شوند.

دکتر سیدعلی کشاورز در گفت وگو با ایسنا ، با بیان اینکه ایام عید فرصت مناسبی برای دید و بازدید و بهره بردن از طبیعت خواهد بود، اظهار داشت: افراد در تعطیلات عید نوروز نباید نسبت به ورزش کردن بی‌توجه باشند بلکه در این روزها برای جلوگیری از افزایش وزن، فعالیت‌های بدنی خود را زیاد کنند تا بتوانند مانع چاقی‌های مفرط شوند.

وی با بیان اینکه با توجه به سنت دیرینه کشورمان در تعطیلات عید و گسترش دید و بازدیدها مصرف آجیل، میوه و شیرینی جات نیز افزایش می یابد، تصریح کرد: شیرینی‌ها به دلیل داشتن چربی‌های اشباع شده و استفاده از روغن‌های جامد برای ساخت آن، موجب چاقی و افزایش وزن در افراد خواهد شد و همچنین به علت دارا بودن قند فراوان موجب احساس سیری و کم اشتهایی می‌شود.

این متخصص مصرف میوه را بهترین نوع مواد غذایی در ایام عید عنوان کرد و افزود: مصرف بیش از اندازه میوه هم موجب افزایش وزن می شود که افراد باید از مصرف زیاد آن بپرهیزند اما به نسبت آجیل و شیرینی، خوردن آن بهتر خواهد بود.

دکتر کشاورز مغزها و آجیل‌ها را از موادی دانست که در میهمانی‌های نوروز از آن استقبال زیادی به عمل می آید و گفت: آجیل چاق کننده ترین نوع مواد مصرفی در این ایام خواهد بود و مغزها حاوی مقدار زیادی از چربی هستند که موجب چاقی و افزایش وزن می شود و افراد با خوردن آن باید تحرک و فعالیت‌های بدنی خود را زیاد کنند تا مانع از تجمع چربی و در پی آن چاقی شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حجم مسافرت‌ها در ایام نوروز زیاد می‌شود افراد بیشتر به فست فودها که دارای افزودنی‌های شیمیایی و چربی‌های اشباع شده است روی می آورند که باید از خوردن این نوع از مواد غذایی پرهیز کنند و در صورت لزوم به رستوران‌های مطمئن جهت صرف غذا مراجعه کنند.

این متخصص با اشاره به اینکه افراد بیشتر اوقات خود را در خارج از خانه سپری می کنند که به نوبه آن مصرف آب کاهش می‌یابد، اظهار داشت: کاهش مصرف آب، سبزیجات و سالاد در ایام عید منجر به بروز یبوست و ایجاد ناراحتی در افراد مستعد این بیماری می شود و افراد باید توجه داشته باشند که مصرف این مواد غذایی را از برنامه روزانه خود فراموش نکنند تا مانع از بروز مشکلات شوند.

دکتر کشاورز در پایان، افراد را به رعایت رژیم‌های غذایی درست توصیه کرد و افزود: افراد باید در کنار مسافرت‌ها و دید و بازدیدهای ایام نوروز ورزش، پیاده روی و افزایش فعالیت‌های بدنی را از برنامه‌های روزانه خود حذف نکنند و مراقب سلامت خود در این روزها باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha