سلامت نیوز : رییس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو با بیان اینکه بیش از 160 قلم فرآورده بیولوژیک وجود دارد، از رشد 50 درصدی تولید داروهای بیولوژیک در کشور در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

دکتر محمد قیصرزاده در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه فرآورده‌های بیولوژیک، داروهایی هستند که یا به صورت مستقیم و یا مشتق از بدن موجودات زنده ساخته می‌شوند، اظهار کرد: تفاوت‌ داروهای بیولوژیک با سایر داروهای شیمیایی در این است که چون این فرآورده‌ها از بدن موجود زنده استحصال می‌شوند، در نظارت و کنترل آنها حساسیت بیشتری وجود دارد.

وی با بیان اینکه فرآورده‌های بیولوژیک کاربردهای متفاوتی از پیشگیری و تشخیص گرفته تا درمان دارند، گفت: فرآورده‌های مشتق از پلاسما، فاکتور 8، داروهای نوترکیب برای درمان بیماران صعب‌العلاج نظیر بیماران مبتلا به ام اس و واکسن‌ها به منظور پیشگیری، از جمله فرآورده‌های بیولوژیک هستند.

رییس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در مجموع بیش از 160 قلم فرآورده بیولوژیک وجود دارد، از رشد 50 درصدی تولید داروهای بیولوژیک در مقایسه با سال گذشته، خبر داد.

وی درباره میزان تولید فرآورده‌های نوترکیب در کشور نیز گفت: بیش از 90 درصد فرآورده‌های نوترکیب مورد استفاده در کشور وارداتی هستند.

قیصر زاده ادامه داد: 60 درصد واکسن‌های مورد نیاز بازار داخل را از طریق تولیدات داخلی تامین می‌کنیم. به عنوان نمونه واکسن فلج اطفال، واکسن دیفتری و واکسن سه‌گانه در داخل کشور تولید می‌شوند.

رییس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در سال "حمایت از تولید، کار و سرمایه ایرانی" از تدوین آیین‌نامه داخلی این سازمان مبنی بر "حمایت از تولید داخل" خبر داد و گفت: در مجموع با واردات فرآورده‌های دارویی در کشور چندان موافق نیستیم و سعی می‌کنیم از تولید کنندگان ایرانی حمایت کنیم تا تکنولوژی ساخت داروها را وارد کشور کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha