یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6926

رییس سازمان نظام پزشكی كشور با اشاره به تشكیل كمیته‌ای مشترك بین سازمان نظام پزشكی و وزارت بهداشت، به منظور بررسی مشكلات پزشكان خانواده اعلام كرد: تاكنون در این كمیته متن قرارداد پزشكان خانواده اصلاح شده و به زودی قراردادهای اصلاح شده مبنای كار این گروه از پزشكان قرار می‌گیرد.

اصلاح متن قرارداد پزشكان خانواده

دكتر شهاب الدین صدر در گفت وگو با ایسنا خاطر نشان کرد: در حال حاضر یكی از مشكلات اساسی پزشكان خانواده، نحوه قراردادهای آنان است. این پزشكان كه با قراردادهای كوتاه مدت مشغول به خدمت رسانی هستند، در مورد آینده شغلی خود نگران بوده و ضمانت شغلی كافی ندارند؛ از این رو اصلاح قراردادهای پزشكان خانواده و طولانی‌تر كردن مدت آن نقش موثری در رضایت‌مندی این گروه از متولیان سلامت جامعه و در نتیجه كیفیت بخشی خدمات درمانی دارد.


رییس سازمان نظام پزشكی همچنین بیمه نبودن پزشكان خانواده را از دیگر مشكلات این افراد عنوان كرد و گفت: این مساله نیز در كمیته مشترك سازمان نظام پزشكی و وزارت بهداشت بررسی می‌شود.


صدر با اشاره به این كه از میان پنج هزار پزشكی كه در طرح پزشك خانواده به كار گرفته شده‌اند، حدود هزار و 200 نفر پیش از این شاغل بوده‌اند، گفت: به كارگیری افراد شاغل در طرح پزشك خانواده از دیگر نقاط ضعف این طرح است، چرا كه طرح پزشك خانواده با هدف اشتغالزایی برای پزشكان فاقد شغل اجرا شده است؛ از این رو اصلاح این مشكل و به كارگیری پزشكان جویای كار در طرح پزشك خانواده یكی دیگر از مواردی است كه در كمیته مذكور بررسی می‌شود.


رییس سازمان نظام پزشكی در ادامه گفت: پزشكان فعال در این طرح در مناطق محل خدمت خود تنها بوده و قادر به ترك محل خدمت خود حتی برای چند روز یا چند ساعت نیستند؛ بر این اساس، این كمیته در نظر دارد تا با اعزام افرادی برای كمك به پزشكان خانواده به مناطق مختلف كشور، امكان مرخصی این پزشكان را فراهم كند.

وی تصریح كرد: در مذاكراتی كه تاكنون با مسئولان وزارت بهداشت به عمل آمده است، مشكلات طرح پزشك خانواده پذیرفته شده و مسئولان وعده به اصلاح این مشكلات داده‌اند.

رییس سازمان نظام پزشكی كشور در پایان با ابراز امیدواری به رفع مشكلات پزشكان خانواده در ماه‌های آینده تاكید كرد: مشكلات این افراد به طور قطع تا پایان سال رفع می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha