سلامت نیوز : مهندس گورانی، کارشناس پرتوها و تشعشعات وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:  سرطان پوست از سرطان  های اول کشور است و پیر پوستی ، کاناراک نیز جزء بیماری های است که در چند سال اخیر میزان ابتلا به آن زیاد شده است که بیش از 70 درصد علت این سه مورد پرتوگیری از نور خورشید یعنی ماورای بنفش است.

وی گفت: با مساعد شدن هوا و رو به گرم شدن هوا مردم بیشتر در بیرون از منزل حضور دارند که همین امر باعث می شود که پرتوگیری ها افزایش پیدا کند بنابراین مردم باید توجه داشته باشند که کمتر و با ضد آفتاب در بیرون از منزل حضور پیدا کنند.

مهندس گورانی با بیان این که مردم باید توجه داشته باشند که سرطان پوست و آسیب های پوستی در کشورمان به شدت بالا است عنوان کرد: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که افرادی که پوستشان در نور آفتاب 5 بار سوخته می شود این افراد بیش از افراد دیگر در معرض خطر ابتلا به بیماری های پوستی است.

وی با تاکید بر این که موضوع برنزه کردن در چند سال اخیر در کشور شدت گرفته است تصریح کرد: برنزه کردن در کشور ممنوعیت قانونی است و بهمین خاطر وزارت بهداشت ممنوعیت آن را از طریق جراید و رسانه ها اعلام کرده است و اگر وزارت بهداشت این نوع مراکز را شناسایی کند برخورد قضایی می کند.

وی در پاسخ به این سوال که در همه روزه تبلیغات این خدمت با دستگاه های سولاریوم در فضای مجازی و جراید و پیامك های تبلیغاتی انجام شود ولی وزارت بهداشت هیچ نوع برخوردی با این مراکز نمی کند افزود: متاسفانه تا زمانی که یک خدمت یا یک وسیله مشتری دارد نمی توان درست و قاطع برخورد کرد با این که اعلام شده این خدمت یک تخلف قانونی است ولی مشتریان خاص خود را دارند.

وی در پایان گفت: این مراکز باید بایستی تعطیل شود پس چرا بازرسین شما هیچ اقدامی نمی کنند، بازرسین ما در صورت گزارش و برخورد با این مراکز موضوع را پی گیری می کند.

گورانی در ادامه در پاسخ به این که آیا حتماً باید به شما گزارش شود تا شما رسیدگی کنید خاطر نشان کرد: اگر شکایت در خصوص این مراکز نشود پی گیری صورت نمی گیرد در واقع به این معناست که همکاران خبر ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha