سلامت نیوز : معاون امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم نگاه علمی به اسناد از تولید تا آرشیو در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر رمضان محسن پور در همایش جایگاه اسناد در بهداشت و درمان کشور با بیان این مطلب، گفت: بهترین اسناد اگر فاقد آرشیو درست باشند یا در زمان و مکان مناسب در دسترس نباشند هیچ فایده‌ای نخواهند داشت.

وی افزود: اسناد، حافظه تاریخی و هویت فردی و جمعی یک کشور هستند. اگر اسناد دچار آسیب شوند مثل فردی که در برابر بیماری‌ها آسیب می بیند، جامعه دچار مشکل می‌شود.

وی ادامه داد: اسناد در تصمیم سازی‌ها، تصمیم گیری‌ها، توسعه و ایجاد عدالت اطلاعاتی بسیار موثر هستند. اسناد برای پژوهشگران نیز یک بانک اطلاعاتی بسیار قوی هستند.

محسن پور گفت: همه اسناد را نمی توان پس از مدت معینی امحا کرد و امحا برخی اسناد نیز نیازمند مجوز قانونی از شورای ملی اسناد کشور است.

معاون امور مجلس اضافه کرد: حتی گاهی امحا اسناد مجازات قانونی دارد و باید به نظر کارشناسان مربوطه برسد.

وی لزوم ساماندهی و الکترونیک کردن اسناد را مورد اشاره قرار داد و گفت: این کار باعث صرفه جویی در وقت، سرمایه و انرژی می شود.

وی در پایان بر ایجاد فناوری‌های جدید در اداره اسناد و دبیرخانه مرکزی وزارت بهداشت مطابق با تشکیلات جدید حوزه وزارتی و اصلاح فرآیند حفظ و امحا اسناد تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha