شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: 69283
سلامت نیوز : معاون مرکز سلامت محیط و کار تأکید کرد: هموطنان باید از تهیه انواع آجیل از دستفروشان و یا اتومبیلهایی كه داخل آن به عرضه انواع آجیل می‌پردازند، خودداری كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ مهندس سید رضا غلامی اظهار داشت: برای اطمینان از سلامت آجیل،  باید مدتی آن را دست نگه داشت و در صورتی كه دست رنگی شد نباید آن را خریداری كرد زیرا نشان دهنده استفاده از رنگهای غیر مجاز است.

وی افزود: آجیلهایی كه كرم زده باشد، نم یا رطوبت داشته باشد برای خرید مناسب نیست و به طور معمول تخمه هایی که به دست رنگ پس بدهند یا پسته هایی که بیش از حد قرمز باشند، از مصادیق آجیل های رنگی، نامرغوب و غیربهداشتی هستند.

غلامی با بیان اینكه هموطنان باید از تهیه انواع آجیل از دستفروشان و یا اتومبیلهایی كه داخل آن به عرضه انواع آجیل می‌پردازند،خودداری كنند، تاكید كرد: باید آجیلها را از محلهای مشخص، مراكز آجیل‌فروشی ثابت و دارای مجوز آجیل‌فروشی و یا قنادی‌های دارای مجوز تهیه كنند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت اماكن و مواد غذایی وزارت بهداشت افزود:‌ با وجود این كه مصرف آجیلهای بسته بندی شده و دارای تمامی علائم تضمین کننده سلامت کالا، مانند پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضا هنوز در فرهنگ خرید شهروندان جا نیفتاده است، اما خرید این نوع آجیل، تمامی ملاکهای یک خرید مناسب را داراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha