پزشکان از طرح پزشک خانواده رضایت ندارند و این مسئله باید با مذاکراتی میان سازمان نظام پزشکی به‌عنوان نماینده پزشکان با وزارت بهداشت به‌عنوان متولی اجرای طرح پزشک خانواده حل شود.

پزشکان از طرح پزشک خانواده رضایت ندارند/مشکلات اعتباری مهم‌ترین معضل طرح پزشک خانواده است
سلامت نیوز : احمد آریایی‌نژاد در گفت‌ وگو با پانا بیان کرد: قطعا توجه به وضعیت طرح پزشک خانواده نیازمند برنامه‌ریزی مسئولان حوزه سلامت است و باید یادآوری شود که این طرح در شرایط بحرانی است.

وی ادامه داد: پزشکان از طرح پزشک خانواده رضایت ندارند و این مسئله باید با مذاکراتی میان سازمان نظام پزشکی به‌عنوان نماینده پزشکان با وزارت بهداشت به‌عنوان متولی اجرای طرح پزشک خانواده حل شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پزشکان در طرح پزشک خانواده از ارکان اصلی به شمار می روند و باید رضایت آنان در این طرح حاصل شود و چنانچه به صورت عمدی یا سهوی به پزشکان بی‌توجهی شود، نظام سلامت آسیب می‌بیند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات ساختاری یکی از ایراداتی است که می توان به پزشک خانواده وارد آورد و قطعا  این طرح نیازمند مطالعات بیشتری است.

آریایی‌نژاد مشکلات اعتباری را مهم‌ترین معضل طرح پزشک خانواده خواند و گفت: اجرای طرحی مانند طرح پزشک خانواده که جمعیت بسیار گسترده‌ای از پزشکان و پرسنل حوزه سلامت را در بر می‌گیرد، نیازمند اختصاص اعتبار است.

وی با اعلام اینکه اجرای طرح‌های حوزه سلامت به‌‌صورت عجولانه به تمام سیستم سلامت آسیب می‌زند، افزود:‌ به‌طور حتم مهم نیست که طرح پزشک خانواده در مرحله نخست در کل کشور اجرایی شود، به نظر من اگر به جای اجرای این طرح در استان‌های مختلف در چند استان به طور کامل اجرا می‌‌شد، بسیار خوب و مطلوب بود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، تحقق عدالت در سلامت را در گرو تخصیص اعتبار و به تبع آن اجرای طرح پزشک خانواده خواند وگفت: با توجه به وضعیت آشفته حوزه درمان تنها اجرای این طرح، می‌تواند منجی نظام سلامت کشور باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha