یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 69325
سلامت نیوز : مشتریان یك رستوران در شهر كپنهاگ پایتخت دانمارك كه مدت سه سال متوالی عنوان بهترین رستوران دنیا را كسب كرده بود دچار مسمومیت شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ رستوران 'نوما' در سال های 2010 ، 2011 و 2012 توسط نشریه تخصصی بریتانیایی 'رستورانت' به عنوان بهترین رستوران جهان معرفی شده بود.

در یك گزارش بازرسی بهداشتی از این رستوران مشخص شد كه در فاصله 12 تا 16 فوریه 63 نفر از مجموع  78 مشتری آن دچار اسهال و استفراغ ناشی از مسومیت غذایی شده اند.رستوران نوما دارای 12 میز برای پذیرایی از مشتریانش است.

در گزارش بازرسی بهداشتی  مشخص نشده است كه مسمومیت ها وخیم بوده یا گذرا.در گزارش بازرسان تاكید شده است كه برخی از كاركنان رستوران كه با مواد غذایی به طور مستقیم تماس دارند در آن زمان بیمار بوده اند.

شماری از مشتریان با فرستادن ایمیل از مسموم شدن خود شكایت كردند و یكی از كاركنان نیز اعلام كرد كه دچار اسهال و استفراغ شده است. با این حال، آشپزخانه و محل نگهداری مواد غذایی رستوران ضدعفونی نشد.

مدریت رستوران 'نوما'  هنوز در مورد این حادثه اظهارنظر نكرده است. یك منوی كامل بدون احتساب نوشابه در رستوران نوما 1500 كرون معادل 200 یورو قیمت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha