سلامت نیوز : نماینده مردم پیرانشهر از پرداخت 63 میلیون تومان غرامت به خانواده دانش آموزان فوت شده در حادثه آتش سوزی مدرسه دخترانه در روستای شین آباد شهرستان پیرانشهر خبر داد.

رسول خضری در گفت و گو با «حمایت» از پرداخت دیه و غرامت از سوی آموزش و پرورش به خانواده های داغدار شین آباد خبر داد و گفت: تاکنون 63 میلیون تومان به خانواده های داغدیده، غرامت پرداخت شده است. البته به مبلغ دیه تعیین شده با استناد به این موضوع که اتفاق در ماه حرام رخ داده بود یک سوم هم افزوده شد.وی زمان پرداخت غرامت به خانواده ها را 2 اسفند سال جاری اعلام کرد وبا تاکید بر اینکه پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، بیان کرد: باید برنامه ای داشته باشیم تا دیگر شاهد بروز چنین حوادثی در کشور نباشیم.

درمان ادامه دارد
این نماینده مجلس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برای دانش آموزان آسیب دیده هم دیه ای پرداخت شده اظهار داشت : تعیین مبلغ دیه دانش آموزان آسیب دیده به دلیل تمام نشدن مراحل درمانی، هنوز تعیین نشده است.وی تصریح کرد: این غرامت از سوی بیمه معلم و بیمه ایران به دانش آموزان آسیب دیده بابت دیه عمر پرداخت می شود.خضری درباره پروتکل مصوب در هیات وزیران نیز توضیح داد: طبق این پروتکل، درمان از سوی دولت صورت می گیرد به طوری که در این باره وزارت خانه های بهداشت، آموزش و پرورش، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه و نظارت راهبردی رییس جمهوری، مسئول این مراحل درمانی هستند.نماینده مردم پیرانشهر با بیان رضایت بخش بودن مراحل درمانی هم گفت: خوشبختانه مراحل درمانی به خوبی پیش رفته است. مسئولان مدام پیگیر ادامه مراحل درمان هستند تا جایی که اعلام کرده اند در صورت نیاز، اعزام به خارج از کشور برای ادامه مراحل درمانی هم امکان پذیر است.

مقصر کیست؟
خضری درباره شبه ها در پرداخت این دیون با توجه به اتفاق های مشابه در سال های قبل (بویژه دانش آموزان فارس) هم اظهار داشت: بر اساس پروتکل مصوب هیات وزیران، دیه دانش آموزان آسیب دیده استان فارس و شین آباد پرداخت می شود.وی درباره تعیین مقصر بروز آتش سوزی در مدرسه شین آباد هم یادآورشد دادستانی مسئول تعیین مقصر است.

تشکیل کلاس درس ویژه برای دانش آموزان پیرانشهری
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم با بیان اینکه مسئولان برای جبران بازماندگی تحصیلی دانش آموزان آسیب دیده تدابیری اندیشیده اند هم تصریح کرد: کلاس درس ویژه ای در پیرانشهر ویژه دانش آموزان آسیب دیده با حضور معلم مدرسه تشکیل شده است.وی، هزینه درمان دانش آموزان آسیب دیده شین آباد را بسیار هنگفت ارزیابی کرد و ادامه داد: برای دانش آموزان آسیب دیده علاوه بر درمان جسمی از نظر روحی نیز برنامه هایی ارایه شده است.خضری خاطرنشان کرد: این دانش آموزان در بیمارستان های ارومیه، تبریز، اصفهان، مشهد و تهران تحت درمان هستند وهمه مسئولان برای بهبودی کامل این دانش آموزان تلاش می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha