یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 69335
سلامت نیوز : روزهای آخر اسفند مثل برق و باد می‌گذرد اما انگار آنقدر پر زرق و برق‌تر از قبل نیست. سبزه‌ها و سنبل‌ها کمتر جلوی مغازه‌های گل فروشی را اشغال کرده‌اند، خرید ماهی قرمز‌های کوچک به روزهای آخر موکول شده و شاید سفره‌های هفت‌سین امسال لاغر‌تر از قبل باشد. اما چه بخواهیم و چه نخواهیم بوی عید و آغاز سال نو به مشام هر ایرانی‌ای می‌رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شرق ؛ جشن نوروز همیشه پای ثابت زندگی‌مان بوده است. در این شرایط هنوز هستند کسانی که سفره‌های هفت‌سین شان بسیار بسیار لاغر‌تر از دیگران است. سفره‌های هفت‌سین‌شان سوءتغذیه دارد، سین‌هایی کم دارد، رنگ و روی جدیدی ندارد و چشم امید به «نوع دوستی» و حمایت‌های مادی و معنوی هموطنان خود دارند. بر این اساس، «شرق» فهرست و پیشنهاداتی برای پرداخت کمک‌های نقدی و اعطای کمک‌های غیرنقدی از موسسه‌های خیریه غیردولتی را که طی سال‌های اخیر پل رابطی میان مردم و نیازمندان در زمینه‌های گوناگون بودند را ارایه می‌کند. معرفی این موسسه‌ها براساس اطلاعات موجود آنها جمع‌آوری شده و بدون دخل و تصرف معرفی می‌شوند.

بنیاد خیریه دست‌های مهربان 
بنیاد خیریه دست‌های مهربان با اخذ مجوزهای رسمی و شماره ثبت 21674 در سال 1386 تاسیس و فعالیت خود را با تمرکز بر حمایت و توانمندسازی زنان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست آغاز کرده است. دست‌های مهربان، سازمانی غیردولتی، غیرسیاسی، مستقل و مردم نهاد است که برای رفع محرومیت و کمک به اقشار نیازمند به‌ویژه زنان و کودکان نیازمند کمک و حمایت، با انگیزه والای انسان‌دوستی و کمک به همنوع در سطح کشور فعالیت می‌کند. 
بنیاد خیریه سپهر
بنیاد خیریه سپهر به عنوان یک موسسه غیرانتفاعی، غیرسیاسی و غیرتجاری بعد از زلزله تاسف‌بار بم در پنجم دی1382 به منظور خدمت‌رسانی به بخشی از آسیب‌دیدگان زلزله بم با مجوز سازمان بهزیستی کشور تاسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران تحت شماره 16683 در خرداد 1383به ثبت رسید. اهداف و فعالیت‌های این بنیاد خیریه شامل: نگهداری و سرپرستی فرزندان سپهر، حرفه‌آموزی، اشتغال و توانبخشی مصدومان ضایعه نخاعی و معلولان جسمی، حرفه‌آموزی و اشتغال زنان سرپرست خانوار و دختران خود سرپرست، نگهداری و مراقبت سالمندان تنها، آموزش، توانبخشی و حرفه‌آموزی کودکان و نوجوانان معلول ذهنی، آموزش و توانبخشی خانواده و کودکان ناشنوا و کم‌شنوا و مدیریت کلینیک مددکاری بنیاد خیریه سپهر است. 
بنیاد کودک
بنیاد کودک که در ایران به نام موسسه خیریه رفاه کودک رسما به ثبت رسیده و بیش از 17 سال است که حمایت مالی و معنوی از دانش‌آموزان مستعد و نیازمند ایرانی، مبارزه اصولی با فقر و ناتوانی را با گسترش دانایی و دانش‌اندوزی آغاز کرده است 
بنیاد کودک ایران عمیقا اعتقاد دارد که ریشه‌کنی فقر در کشور تنها با برقراری امکانات تحصیل و کسب دانش ممکن است و در راه نیل به این هدف مقدس، دست تمامی ایرانیان میهن‌دوست را می‌فشارد. 
بنیاد خیریه طباطبایی (برای کودکان) 
بنیاد خیریه طباطبایی به عنوان یک سازمان غیردولتی، غیرانتفاعی و غیرسیاسی با هدف تامین کمک در زمینه بهداشت درمان و آموزش کودکان خصوصا کودکان خانواده‌های نیازمند تاسیس شده و خدمات خود را در زمینه‌های زیر متمرکز کرده است: تامین کمک مالی برای احداث بیمارستان و درمانگاه برای کودکان نیازمند، تامین هزینه درمان بیماری‌های صعب‌العلاج برای کودکان نیازمند، تامین امکان استفاده از روش‌های جدید درمان برای بیمارستان‌های کودکان، تامین تجهیزات و داروهای مدرن برای بیمارستان‌های کودکان، تامین کمک مالی برای ساختن مدارس و کتابخانه‌های جدید برای کودکان. 
بنیاد خیریه کودکان اوتیسم
‌بنیاد خیریه کودکان اوتیسم انجمنی است که از سال ۱۳۸۹ تاسیس شد و برای افراد مبتلا به طیف اوتیسم و خانواده‌های آنان فعالیت می‌کند. این انجمن متشکل از افراد خیر، والدین، متخصصان و افراد داوطلب است که به دنبال تحقق اهداف از پیش تعیین شده در راستای بهبود سطح خدمات، حمایت‌ها و کیفیت‌های زندگی افراد دارای اختلالات طیف اوتیسم و خانواده‌هایشان فعالیت می‌کنند. بنیاد خیریه کودکان اوتیسم از ابتدای شکل‌گیری خود تمام همت و تلاش خود را صرف کرده تا به خانواده‌های دارای کودکان طیف اوتیسم خدمات مورد نیاز را ارایه کند. این خدمات عبارتند از: گفتار درمانی، خانواده ‌درمانی، کاردرمانی. 
آسایشگاه خیریه کهریزک
موسسه خیریه کهریزک مأمنی مطمئن برای نیازمندان واقعی است، غیرانتفاعی و غیردولتی. هیچ شخصی اعم از حقیقی یا حقوقی در آن سهمی ندارد و کسی حق برداشت مبلغی به عنوان سهم یا سود ندارد. 
موسسه خیریه بهنام دهش‌پور
این موسسه خیریه کمک به بیماران نیازمند مبتلا به سرطان که با نام «موسسه خیریه بهنام دهش‌‏پور» معروف است، در حقیقت نام جوان هموطن قهرمانی را بر پیشانی دارد که در آغاز هفدهمین بهار زندگی‌اش مبتلا به بیماری سرطان شد و سه سال پنجه در پنجه این بیماری افکند و متاسفانه به‌رغم معالجات مختلف در داخل و خارج از کشور در ٢١ سالگی عمر کوتاهش به پایان رسید. 
موسسه محک 
موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان با نام اختصاری «محک» از سال 1370 و با شماره ثبت 6567 در قالب یک سازمان غیرانتفاعی- غیردولتی با انگیزه والای کمک به همنوع فعالیت همه‌جانبه خود را جهت حمایت از کودکان مبتلا به سرطان زیر 14 سال و خانواده‌های آنان آغاز کرده است.  
موسسه خیریه زنجیره امید
موسسه خیریه بین‌المللی زنجیره امید در تاریخ ۵ تیر ۱۳۸۶ با شماره ثبت ۲۲۸۷۶ تاسیس شد. هدف اصلی این مجموعه فراهم کردن خدمات پزشکی و درمانی به کودکان زیر ۱۸ سال بی‌بضاعتی است که از بیماری‌های قلبی و ارتوپدی و ناهنجاری‌های ترمیمی و پلاستیک رنج می‌برند. این موسسه همکاری‌های علمی نزدیکی با موسسه خیریه بین‌المللی زنجیره امید فرانسه (La Chaine de l’Espoir) دارد که در سال ۱۹۹۸ توسط پروفسور آلن دلوش تاسیس شده و در ۱۶ کشور دنیا دارای شعبه است.
موسسه آموزشی نیکوکاری رعد
مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد در سال ۱۳۶۳ با هدف ارایه خدمات آموزشی و حمایتی به معلولان جسمی‌ـ حرکتی جهت اتکای بیشتر به خویشتن و حضور موثر و فعال در اجتماع به عنوان یک سازمان غیردولتی (NGO) تاسیس شد. 
انجمن مددکاری امام زمان (عج) 
انجمن مددکاری امام زمان عجّل الله تعالی فرجه‌الشریف در سال 1349 (حدود 40 سال پیش)، با همت جمعی از انسان‌های خیراندیش و با احساس و در پاسخ به ندای ملکوتی الله الله فی الایتام (خدا را، خدا را در امر یتیمان در نظر آورید) پدر یتیمان، حضرت علی علیه‌السلام در شهر تاریخی اصفهان شکل گرفت و راه و روش آن امام بزرگوار را در حمایت از خانواده‌های یتیم نیازمند، سرمشق و برنامه خویش قرار داد. 
موسسه خیریه مهرآفرین
توانمندسازی و پشتیبانی از زنان نیازمند و آسیب‌پذیر (بی‌سرپرست و بدسرپرست) و کودکان بازمانده از تحصیل به‌ویژه کودکان کار و خیابان، تلاش برای برپایی مراکز آموزشی (در سطوح مختلف) برای گروه هدف موسسه (کودکان کار و خیابان، دانش‌آموزان نیازمند بازمانده از تحصیل)، آموزش زنان، نوجوانان، ‌و به ویژه کودکان برای ارتقای سطح فرهنگ و مقاوم ساختن آنها در برابر مشکلات از اهداف این موسسه خیریه است.
جمعیت خیریه تولد
جمعیت خیریه تولد دوباره یک سازمان خودجوش مردمی متشکل از توابان اعتیاد و فعالان دانشگاهی است که موسسان آن با بهره‌گیری از الگوی راهبردی «بسیج» و 20 سال تجربه کاربردی راه‌اندازی جمعیت‌های درمانی بهبودی پایدار معتادان، فعالیت‌های خود را از سال 73 در جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده‌اند.
جمعیت امداد دانشجویی – مردمی امام علی(ع) 
جمعیت امداد دانشجویی – مردمی امام علی (ع) یک سازمان مردم نهاد، مستقل، غیردولتی و غیرسیاسی دانشجویی – مردمی است که در سال 1378 با هدف شناخت و کاهش با هدف کاهش معضلات اجتماعی و نیز امداد‌رسانی به نیازمندان به‌خصوص کودکان و زنان تاسیس شد. این جمعیت دارای مجوز فعالیت از وزارت کشور و نیروی انتظامی به شماره ثبت 19061 در ایران و همچنین دارای مقام مشورتی در شورای امور اقتصادی – اجتماعی سازمان ملل متحد است. موسس و تئوریسین اندیشه‌ها و طرح‌های این جمعیت آقای شارمین میمندی‌نژاد بوده‌اند. 
مرکز معلولان بچه‌های آسمان
بچه‌های آسمان مجموعا در حدود 200 معلول ذهنی و جسمی به علاوه تعداد 50 نفر کودک خیابانی را تحت پوشش و سرپرستی دارد. ساختمان فعلی توسط فردی خیر، وقف این کودکان شده. مکان نگهداری قبلی این بچه‌ها که در واقع مرکز اصلی توانبخشی و نگهداری معلولان ذهنی بچه‌های آسمان است در منطقه اوشان‌فشم مستقر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha