یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 69351
سلامت نیوز : مجید حاجی فرجی در گفت‌وگو با فارس در مورد برگزاری دومین کارگاه آموزشی کارشناسان تغذیه در ICU اظهار داشت: با توجه به اهمیت و ضرورت حضور کارشناسان تغذیه و همیاری آنها در تیم پزشکی بخش‌های ICU وزارت بهداشت از یک سال و نیم پیش طرحی را با عنوان «آموزش تغذیه در ICU» برای کارشناسان مستقر در بیمارستان‌های کشور مطرح کرد.

وی ادامه داد: طی این طرح نخستین کارگاه آموزشی با همکاری وزارت بهداشت، انستیتو تحقیقات تغذیه و دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای کارشناسان منتخب تغذیه بیمارستان‌های کشور سال گذشته در مشهد به اجرا در آمد.

به گفته حاجی فرجی کارشناسان و متخصصان تغذیه در دو مرحله تئوری و عملی طی چند روز در بخش‌های ICU حضور یافته و مهارتهای لازم تغذیه‌ای را فرا گرفتند.

این متخصص تعذیه تأکید کرد: امسال نیز دومین کارگروه آموزشی به میزبانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از امروز به مدت 4 روز برگزار می‌شود.

وی گفت: دوره‌های تئوری نقش تغذیه در ICU بازنگری و با نگاه کاربردی‌تر تدوین شده است چرا که اولین وظیفه کارشناسان تغذیه در بخش ICUنگهداری و حفظ جان بیمار است.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه به سرفصل‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: شناخت پاتوبیولوژی و وضعیت بیمار، توجه به حفظ وزن و رساندن املاح و مواد مغذی به بیماران خاص، ارزیابی روزانه تغذیه بیمار از جمله نکات حائز اهمیت در این آموزش‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که اکثر بیمارانی که در ICUبستری می‌شوند شرایط خاص مانند سوختگی، تروما، فشار خون بالا، مشکلات کلیوی یا دیابت دارند و سطح هوشیاری آنها یا تنفس با مشکل روبروست تغذیه آنها نیز باید با شرایط خاص انجام شود.

حاجی فرجی تصریح کرد: معمولاً تجویز مواد مغذی از طریق سوند یا از راه وریدی برای این بیماران صورت می‌گیرد که نیاز به مهارت‌های خاص دارد.

دومین کارگاه آموزشی نقش کارشناسان تغذیه در ICU از امروز و به مدت 4 روز با حضور 30 نفر از کارشناسان و متخصصان تغذیه در انستیتو تحقیقات تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha