یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: 69355
سلامت نیوز : رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس گفت: نمایندگان مجلس به جد پیگیر حقوق و مطالبات پرستاران است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، منصور آرامی در مراسم گرامیداشت روز پرستار، در فرهنگسرای طوبی بندرعباس، با بیان اینکه به‌طور یقین امروز جایگاه پرستاری در نظام سلامت و کشور و در دنیا کاملاً برای همه در عرصه‌ اجرا و قانونگذاری روشن و مشخص است، اظهار كرد: اعتقاد دارم متأسفانه قانونگذاران از کسانی که خدمات ارائه می‌دهند عقب‌تر هستند.

وی گفت: 170 هزار نفر در کشور به حرفه‌ پرستاری اشتغال دارند و 80 درصد کادر درمانی یک بیمارستان را پرستاران تشکیل می‌دهند. از این‌رو می‌طلبد تا دولت و مجلس نگاه ویژه‌ای به حوزه‌ بهداشت و درمان به‌ویژه پرستاران داشته باشند تا مطالبات و حقوق پرستاران به موقع پرداخت شود.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با تاکید بر آموزش و بروز رسانی دانش پرستاران ادامه داد: آموزش نقش مهمی در ارائه خدمات دارد، در حالی که متاسفانه همین که متخصص در رشته پرستاری یا رشته‌های مرتبط با این حوزه، فارغ‌التحصیل می شود از آموزش و بروز رسانی دانش پرستاری غافل می‌شود.

آرامی با اشاره به نقش سازمان نظام پرستاری در ساماندهی این حوزه خاطرنشان کرد: برای جامعه‌ای که امروز در دنیای توسعه یافته و پیشرفته زندگی می‌کنند جایگاه پرستاری فراتر از وضعیت فعلی است.

وی با اشاره به سفرش به ژاپن و بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی گفت: وزارت بهداشت و درمان ژاپن نگاه ویژه‌ای به مقوله‌ پرستار و رعایت حقوق این قشر دارد که نشان از تفاوت‌های قابل توجهی با جایگاه پرستاری در ایران دارد. متأسفانه امروزه حداقل‌ها هم به پرستاران در ایران پرداخت نمی‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با تأکید بر اینکه باید نگاه‌ها به شغل و مطالبات پرستاری تغییر کند، افزود: برگزاری این جشن‌ها فقط تلنگری برای یادآوری به مسوولان است. قوه مقننه و قوه مجریه باید پیش از این‌که مشکلات پرستاری به سراغشان بیاید به دنبال مطالباتشان باشند و درصدد پرداخت حقوق قشر پرستار باشد.

نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، بندرخمیر و قشم گفت: كار پرستار محدود به كار در درمانگاه و بیمارستان نیست امروز پرستار در منزل و در کنار خانواده هم نقش دارند. با پیر شدن چهره‌ جمعیتی كشور، باید جایگاه و نقش پرستار ویژه‌تر دیده شود.

آرامی با اشاره به نقش و جایگاه پرستاری در کادر درمانی ادامه داد: با توجه به تصویب قانون تک شغله‌ها، پرستاران و پزشکان هم باید تک شغله شوند و آنها نباید پس از ساعت کاری به دنبال شغل دیگری باشند از این رو بازنگری حقوق و مزایای از سوی مجلس و دولت ضروری است.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس افزود: با توجه به کمبود پرستار در بیمارستان‌ها و فعالیت برخی پرستاران در چند بیمارستان باید با پرداخت حقوق مناسب از فعالیت پرستاران در دیگر بیمارستان‌ها جلوگیری کرد.

آرامی یاداور شد: با مصوبه مجلس مقرر شد تا 10 درصد از محل صرفه‌جویی یارانه ها معادل 6هزار میلیارد تومان به سیستم سلامت تزریق شود که تاکنون چنین نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha