یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 69363
سلامت نیوز : یک فوق‌ تخصص ریه گفت: بسیاری از مواد شوینده‌ای که برای خانه‌ تکانی استفاده می‌شود محرک دستگاه تنفس است و برای بیمارانی که زمینه مشکلات ریوی داشته و به اصطلاح ریه تحریک‌ پذیر دارند، مشکل ایجاد می‌کند.

دکتر حشمت‌الله توکل در گفت‌وگو با (ایسنا)‌ ، اظهار کرد: این افراد دچار التهاب ریه، خس‌خس سینه و تنگی نفس می‌شوند که البته این عارضه در اغلب اوقات گذرا است.

وی با هشدار نسبت به خطر استفاده از چند ماده شوینده و مخلوط کردن آنها و استفاده از آن در یک محیط بسته، گفت: بهتر است هر ماده شوینده به صورت مستقل استفاده شود.

توکل ادامه داد: بهتر است افراد هنگام استفاده از این مواد از ماسک‌های فیلتردار استفاده کنند ماسک‌های معمولی نیز می‌توانند مفید باشند ولی اثربخشی ماسک‌های فیلتردار را ندارند. ماسک‌های فیلتردار از ورود ذرات کوچک هم جلوگیری می‌کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان این‌ که 5 تا 10 درصد افراد آسم دارند و افراد خانواده آن‌ها نیز در معرض این مشکل هستند، گفت:‌ افرادی که در خانواده خود سابقه آسم دارند، هنگام استفاده از مواد شوینده باید مراقب باشند زیرا ممکن است این تحریکات موجب تشدید یا آغاز این بیماری شود.

وی افزود: هر گونه غبار می‌تواند موجب حمله در افراد مبتلا به آسم شود. این افراد در هنگام غبارروبی منزل حتما باید از ماسک استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha