سلامت نیوز : سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: درحال حاضر در کشور ما متوسط مصرف روزانه نمک 8 تا 12 گرم برآورد شده است که از مقادیر توصیه شده توسط مراجع علمی بین‌المللی که کمتر از 5 گرم در روز است، بسیار بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر زهرا عبداللهی، با بیان این مطلب اظهار داشت: متاآنالیز مطالعات بزرگ نشان داده است که کاهش حدود 6 گرم نمک دریافتی روزانه باعث کاهش 24 درصدی سکته مغزی و کاهش 18درصدی بیماری عروق کرونر می‌شود و حدود 2.5 میلیون مرگ و میر را کاهش می‌دهد.

وی افزود: مطالعات دیگری نیز نشان داده است که با کاهش 25 درصدی مصرف نمک، ریسک حوادث قلبی عروقی به میزان 25 درصد کاهش می یابد.

این متخصص تغذیه با بیان این که مصرف نمک زیاد یکی از علل عمده در بروز فشار خون بالاست، گفت: تجدید نظر در محدوده مجاز نمک در استانداردهای مربوط به خوراکی‌ها و مواد غذایی آماده، فرآوری شده، کنسرو شده، تنقلات، چاشنی‌ها و سس‌ها، توجیه و ترغیب صنایع غذایی به اختصاص بخشی از محصولات خود به غذاهای رژیمی کم نمک، تقویت قوانین برچسب گذاری تغذیه ای ودرج جملات هشدار دهنده بر روی بسته بندی تنقلات وغذاهای شور و عدم عرضه تنقلات غذایی شور در مهد کودک‌ها و بوفه‌های مدارس اقدامات خوبی برای کاهش مصرف نمک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha