در شرایطی كه خودروسازان برای قرار دادن حفاظت از محیط زیست در اولویت تولید خود تحت فشار فزاینده‌ای قرار گرفته‌اند، نمایشگاه "خودروهای پاك" در فرانكفورت در هفته جاری برگزار می‌شود.

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، موتورهای دوگانه سوز كه انرژی را ذخیره و با استفاده از سوخت زیستی یا هیدروژن حركت می‌كنند و یا خودروهایی كه برای كاهش مصرف و انتشار گاز دی‌اكسید كربن خاموش می‌شوند، از جمله خودروهایی هستند كه توسط بیش از یك هزار عامل نمایش خودرو از حدود ‪ ۴۰‬كشور جهان ارایه می‌شوند.

كمیسیون اروپا علاوه بر آن كه مایل است به خاطر گرانی بنزین، از خودروهای كم مصرف استفاده كند، قصد دارد خودروسازان را از سال ‪ ۲۰۱۲‬مجبور كند انتشار گاز دی‌اكسیدكربن از ‪ ۱۶۰‬گرم در كیلومتر به ‪ ۱۲۰‬گرم در هر كیلومتر كاهش دهند.

نمایشگاه خودروی فرانكفورت در شصت و دومین سال برگزاری خود این شعار قدیمی یعنی "جذابیت خودرو" را تغییر داده و این شعار را برگزیده است:
"آنچه را كه آینده شما را می‌راند ببینید".

در این نمایشگاه شركت خودروسازی آلمانی دایملر كرایسلر، خودروی كوچك و هوشمند مجهز به "سیستم خاموش و روشن" خود را به نمایش می‌گذارد كه خودرو را پشت چراغ قرمز متوقف می‌سازد. نوع "مرسدس" نیز با ‪ ۱۸‬خودروی پاك در این نمایشگاه شركت می‌كند.

"فولكس واگن" شش خودرو و "اپل" یك مدل خودروی برقی خود را آماده نمایش كرده‌اند.

از بین شركت‌های فرانسوی نیز "پژو" سواری ‪ ۳۰۸‬خود را برای نخستین بار در نمایشگاه فرانكفورت معرفی این نمایشگاه مطرح و ویژگی‌های زیست‌محیطی آن را معرفی خواهد كرد.

سیتروئن، خودروی ‪BioFlex‬ ‪ C4‬هاچ‌بك كوپه مجهز به موتور سوخت زیستی خود را برای ارائه در این نمایشگاه آماده كرده است.

شركت‌های خودروساز ژاپنی از جمله میتسوبیشی و همچنین فراری ایتالیا در این نمایشگاه حضور دارند.

با این حال باید دید آیا مردم از فناوری جدید استقبال خواهند كرد یا خیر زیرا یك خودروی پاك بطور متوسط دو هزار یورو (دو هزار و ‪ ۷۵۰‬دلار) گرانتر از مدل‌های كلاسیك است.

در مجموع ‪ ۲۶۰‬خودروی جدید از جمله ‪ ۸۸‬خودروی مطرح جهان، قرار است در این نمایشگاه از ‪ ۲۲‬شهریور تا یكم مهرماه (‪ ۱۳‬تا ‪ ۲۳‬سپتامبر) عرضه شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha