سلامت نیوز :  رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به مسولان کشوری توصیه کرد تا در رابطه با چهارشنبه سوری مکان امنی را برای تفریح جوانان در نظر بگیرند و به این طریق شاهد حوادث کمتری در کشور باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ جعفریان در مراسم افتتاحیه طرح امداد و نجات و مسافرین نوروز ۹۲گفت: در نوروز گذشته ۱۲ هزار و پانصد جوان داوطلب در ۸۵۰ پست مختلف به بیش از ۲۴ میلیون مراجعه خدمت رسانی کرده‌اند که در استان‌های گلستان، مازندران، یزد، کهگیلویه، قم، اصفهان و خراسان شمالی بیشترین خدمت رسانی به مردم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: امسال با افزایش تعداد پرسنل و واحدهای سیار و همچنین افزایش پست‌های امدادی انتظار می‌رود که بتوانیم تا ۳۰ میلیون مراجعه را پاسخگو باشیم.

رییس سازمان جوانان امداد جمعیت هلال احمر تصریح کرد: با توجه به اهمیت کیفیت خدمت رسانی و امداد ۵۰ درصد افزایش نیرو داشته‌ایم در نظر داریم تعداد پست نیرو‌ها را به ۱۲ ساعت کاهش دهیم.

جعفریان با بیان اینکه در طرح نوروزی تمرکز بیشتری روز استان‌های خوزستان، خراسان رضوی و جزایر جنوبی داریم افزود: از امدادگران حوادث آذربایجان و طرح‌های دریایی به علت تجارب کسب شده دعوت به همکاری شده است.

وی رویکرد اصلی طرح نوروزی را کاهش تصادفات جاده‌ای و پیشگیری از حوادث دانست و افزود: آموزش افراد در هشت محور با کمک دستگاههای ذیربط همچون جهاد دانشگاهی، سازمان میراث فرهنگی و بسیج انجام شده است.

وی ضمن اشاره به توزیع اقلام فرهنگی آموزشی و امدادی بین مسافران افزود: آموزش ابتدایی کمک‌های اولیه در چادرهای بین راهی به مسافران ارایه می‌شود.

جعفریان به برپایی چادرهای سلامت، خیمه‌های نماز و چادر سلامت خودرو اشاره کرد وافزود: هدف اصلی ما از برپایی این چادر‌ها تامین امنیت مسافران و رواج فرهنگ و آموزش‌های ایمنی در کشوراست.

وی ادامه داد: همچنین نقشه جاده‌های کشور با ترسیم نقاط پرخطر بین مسافران همچون سالهای گذشته توزیع می‌شود.

رییس سازمان جوانان امداد به پاسخگوی خط ۶۴۲۷ مهرپویان امداد اشاره کرد و افزود: بسته‌های تبلیغاتی با شعارهای ایمنی به صورت بروشور، سی دی و اقلام تغذیه‌ای بین مسافران توزیع می‌گردد.

جعفریان در رابطه با حضور امدادگران در طرح نوروزی افزود: ‌در این طرح از امدادگران و داوطلبان استفاده می‌شود ولی بیشتر جمعیت این طرح را داوطلبان امدادگر تشکیل می‌دهند به طوری که ۲۵۰۰ پزشک داوطلب در این طرح حضور دارند.

در ادامه این مراسم فرحناز رافع رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ هزار بروشور با هدف جلوگیری و کاهش بروز رفتارهای پرخطر به ویژه در جوانان در کشور به صورت ملی توزیع می‌شود تا از حوادث جاده‌ای درنوروز جلوگیری شود.

وی ادامه داد‌: به مسولان کشوری توصیه می‌کنم در رابطه با چهارشنبه سوری مکان امنی را برای تفریح جوانان در نظر بگیرند تا شاهد حوادث کمتری در کشور باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha