سلامت نیوز :  رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بیشترین امداد رسانی مربوط به حوادث جاده ای بوده است، محور نائین- اصفهان را پرخطر‌ترین جاده کشور در سال ۹۱ اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ محمود مظفر در مراسم افتتاحییه طرح نوروزی جمعیت هلال احمر به حوادث امسال اشاره کرد و گفت: در طی این مدت بیش از ۲۷ هزار و ۵۰۰ عملیات امداد و نجات و حدود ۶۴۰ هزار نفر از خدمات هلال احمر بهره‌مند شده‌اند و ۳۶ هزار نفر از مرگ نجات یافته‌اند.

وی ادامه داد: امسال ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت سرپایی درمان شده‌اند یا به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و همچنین به حدود ۶۰۰ هزارنفر اسکان ضروری ارائه شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه محور نائین- اصفهان پرخطر‌ترین جاده کشور در امسال بوده است افزود: در سال ۹۱، ۴ هزار و ۵۸ مورد رهاسازی از خودرو داشته‌ایم و همچنین بیشترین خدمات جاده‌ای در استان‌های فارس و آذربایجان شرقی به مردم ارائه شده و بیشترین امداد رسانی مربوط به حوادث جاده ای بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین خدمات امداد رسانی مربوط به سیل در استان‌های خراسان رضوی، گلستان و آذربایجان غربی بوده است افزود: در بخش کوهستان بیشترین خدمات در استان‌های تهران، فارس و مازندران به مردم ارائه شده است و محور دربند بیشترین امداد کوهستانی را به خود اختصاص داده است.

مظفر ضمن اشاره به ۲ هزار و ۷۵۰ ساعت امداد هوایی در سال ۹۱ اضافه کرد: علاوه بر انتقال مصدومان به مراکز درمانی بیش از ۲۰۴ تن اقلام غذایی و زیستی از طریق خطوط هوایی بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ۵۳ درصد در حضور به موقع در حوادث رشد داشته‌ایم افزود: ما در حوادثی همچون زهان و آذربایجان سریع‌ترین امداد رسانی را داشتیم و همچنین آموزش تیم‌های هسته‌ای برای امداد در حوادث استان‌های هسته‌ای از مهم‌ترین اقدامات آموزشی سازمان در سال جاری بوده است.

وی در رابطه با طرح نوروزی جمعیت هلال احمر افزود: ۱۲۱۹ پایگاه ثابت و موقت با حضور ۱۴۶ هزار و ۶۴۰ نیروی عملیاتی به همراه هزار و ۱۵۰ آمبولانس، ۲۸۱ خودروی نجات، ۱۰۰ موتورسیکلت آمبولانسی و ۱۷ بالگرد آماده خدمت رسانی به مسافران در ایام نوروز هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در رابطه با کمبود تجهیزات هوایی در امداد رسانی افزود: در بخش هوایی چشم انداز ما تخصیص یک پایگاه هوایی و یک بالگرد برای هر استان است ولی در حال حاضر در ۱۲ استان کشور ۱۷ بالگرد در اختیار داریم و جهت پوشش تمامی استان‌ها این بالگرد‌ها به صورت نوبتی استان‌های مجاور را پوشش می‌دهند.

مظفر ادامه داد: امسال ۴ بالگرد جدید را به تجهیزات خود اضافه کرده‌ایم و سعی داریم تجهیزات قدیمی خود را به ویژه در خط هوایی ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر مسئول اصلی در امدادرسانی حوادث نیست افزود: ما آمادگی کامل برای همکاری با تمامی سازمان‌ها در زمان بروز حوادث را داریم و در بخش جاده‌ای اورژانس به عنوان مسئول اصلی امدادرسانی شناخته شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در رابطه با احتمال بروز زلزله در تهران و امدادرسانی در این استان افزود: مسئولیت اصلی امدادرسانی در تهران برعهده شهرداری است و طی جلسه‌ای هفته گذشته با شهرداری تهران داشته‌ایم قرار شده است تا در هر محله از تهران انباری برای ذخیره اقلام زیستی و غذایی در نظر گرفته شود که به محض تعیین این مکان‌ها را هلال احمر در کمتر از ۶ ساعت تجهیز خواهد کرد.

وی ضمن افتتاح خط سامانه ۱۴۷ افزود: تمامی خطوط ارتباطی می‌توانند بدون کدگیری با این سامانه تماس بگیرند که این سامانه برای اولین بار به صورت ملی از امروز آغاز به کار می‌کند.

وی ادامه داد: این خط با ظرفیت بالایی بین تمامی استان‌ها آماده شده است و می‌تواند آموزش‌های لازم را به مجروحان وحادثه دیدگان ارائه دهد و همچنین در زمان بروز حادثه این خط نزدیک‌ترین مرکز امدادی را به مکان حادثه معرفی خواهد کرد.

مظفر از سامانه E. O. C بروی تلفن‌های همراه رونمایی کرد و افزود: این سامانه جدید‌ترین حوادث روز کشور را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد و امکان ارسال درخواست امداد را برای حادثه دیدگان تسهیل می‌کند.

وی ادامه داد: این سامانه در ابتدا به صورت پایلوت بین مدیران و مسئولان قرار گرفت و پیش بینی‌ها مثل آب و هوا را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد و علاقمندان می‌توانند این سامانه را از سایت سازمان امداد و نجات دانلود کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha