یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
سلامت نیوز : مدیر روابط عمومی اورژانس تهران گفت: طی بررسی‌های انجام شده در دو سال گذشته تعداد مصدومان چهارشنبه سوری ۷ درصد کاهش داشته و علاوه بر تعداد مصدومان، شدت جراحت نیز کاهش داشته است.

محسن عباسی در گفت‌وگو با ایلنا درباره میزان جراحات مربوط به چهارشنبه سوری دو سال اخیر، گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی در سال ۸۹، ۷۲ تن به علت عدم رعایت نکات ایمنی مصدوم شده بودند که از این میان ۲ نفر به علت قطع عضو، ۲۰ نفر به علت سوختگی به مراکز درمانی منتقل شده که ۲۸ نفر از مصدومان به صورت سرپایی مورد درمان قرار گرفته بودند.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران درباره مصدومان چهار شنبه سوری سال ۹۰، افزود: در سال گذشته ۶۵ نفر مصدوم شدند که در این میان ۳۳ نفر دچار سوختگی و ۲ نفر دچار قطع عضو شدند که در ‌‌نهایت ۲۶ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی ادامه داد: تشنج، حمله‌های قلبی، سوختگی و قطع عضو مهم‌ترین و شایع‌ترین عوارض بی‌احتیاطی در چهارشنبه سوری‌هاست.

عباسی با بیان اینکه جنوب تهران بیشترین حوادث را در مقایسه با سایرمناطق تهران به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: در سال ۹۰، از بین ۶۵ مورد عملیاتی در چهارشنبه سوری ۲۲ عملیات مربوط به جنوب تهران بوده است و پس از شرق تهران با ۱۸ عملیات بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده بود.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران ادامه داد: در سال ۹۰، در شمال تهران ۵ عملیات، غرب تهران ۱۴ عملیات و اسلامشهر ۶ عملیات امدادی انجام شد.

وی درباره پراکندگی مراکز اورژانس در تهران، خاطرنشان کرد: در تقسیم بندی اولیه تهران به چهار قسمت شمالی، جنوبی، شرقی و غربی تقسیم‌بندی شده است و مراکز اورژانس با توجه به این تقسیم‌بندی مستقر می‌شوند که البته به علت تراکم جمعیت و تعداد بالای حوادث، مراکز بیشتری در شرق و جنوب تهران برای خدمت رسانی بهتر مستقر شده‌اند.

عباسی درباره اقدامات امسال اورژانس در چهارشنبه سوری، گفت: مانند سال‌های گذشته نیز تمامی نیرو‌های اورژانس در حالت آماده‌باش هستند و با توجه به ترافیک تهران در روزهای پایانی سال در نظر گرفته شده است تا تعدادی از آمبولانس‌ها و نیرو‌ها در مناطق حادثه‌خیز حاضر باشند و بدون ماندن در ترافیک سنگین شهر به مردم خدمت‌رسانی کنند.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران درباره با بیان اینکه می‌توان با فرهنگ‌سازی میزان تلفات حوادث چهارشنبه سوری را کاهش دهیم، بیان کرد: طی بررسی‌های انجام شده در دو سال گذشته تعداد مصدومان چهارشنبه سوری ۷ درصد کاهش داشته است که این امر نشان می‌دهد که اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی نهاد‌های عمومی موثر بوده است وامیدوار هستیم که امسال نیز شاهد کاهش حوادث و مصدومیت‌ها باشیم.

عباسی ادامه داد: علاوه بر کاهش تعداد مصدومان، شدت جراحت نیز کاهش داشته است ولی متسفانه نمی‌توان درصد مشخصی در این زمینه ارائه کرد.

وی درباره جنسیت مصدومان چهارشنبه سوری اضافه کرد: در سال ۸۹، ۶۳ نفر از مصدومان مرد و ۹ نفر زن بودند و همچنین در سال ۹۰، ۵۳ نفر مرد و ۱۲ نفر زن بودند و این در حالی است که بیشتر مصدومان در منطقه خطر حضور داشته‌اند و در مراسم عامل خطرآفرینی نبوده‌اند.

عباسی ادامه داد: بیشتر مصدومان چهارشنبه سوری را جوانان و به ویژه نوجوانان تشکیل داده‌اند لذا در این زمینه نیازمند یک آموزش همگانی جدی‌تر و گسترده تری هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha