سلامت نیوز : برنامه‌ریزی و استرس برای سفر، تغییر وضعیت آب و هوا، تغذیة غیر معمول در حین سفر، عید نوروز و مراسم‌های ویژه آن، تغذیه و تنقلات نوروزی، فعالیت جسمی هر یک به نوبة خود بر میزان قند خون اثر می‌گذارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ آزآنجایی که سفر باعث تغییر در شیوة زندگی روزانه می‌شود لذا احتمال اختلال در کنترل میزان قند خون وجود دارد ازهمین رو بیماران دیابتی برای گذراندن تعطیلات خوب درایام نوروزباید نکاتی را رعایت کنید.
ب

نابراین گزارش؛ افراد دیابتی که از آموزش لازم برخوردار باشند در انتخاب مقصد سفر هیچ محدودیتی وجود ندارد اما افراد دیابتی که از دیابت خود و نحوة کنترل آن شناخت لازم و کافی ندارند باید تا حد ممکن از رفتن به مکان‌های فاقد امکانات درمانی خودداری کنند.

براساس این گزارش؛ بیماران دیابتی به هنگام سفر درایام نوروزانسولین یا داروهای خوراکی پایین آورندة قند خون و هر داروی دیگری که پزشک تجویز کرده باشد، وسایل اندازه‌گیری قند خون‌ (دستگاه تست قند خون و نوار مربوطه و نوار قند ادرار) و در صورت لزوم، باطری اضافه، دفترچه کنترل روزانه، لانست برای نمونه گیری قند خون، سرنگ انسولین، آمپول گلوکاگن، مواد قندی سریع‌الجذب برای پیشگیری از هیپوگلیسمی الکل یا پد الکلی در یک کیف دستی قرار دهند که به راحتی در هر زمان، قابل دسترسی باشد.

کیف دستی را در معرض نور مستقیم آفتاب و حرارت قرار ندهید و دفعات کنترل روزانه قند خون یا قند ادرار، بیش از حد معمول باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha