یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۶
کد خبر: 69394
سلامت نیوز : محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن بر این باورند نیش زنبور می‌تواند از گسترش ویروس ایدز در بدن انسان جلوگیری کند زیرا سم موجود در نیش این حشره منجر به مرگ این ویروس می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری ؛ سم ملیتین موجود در نیش زنبورها از قدرت ایجاد حفره درون پروتئین محافظ باکتری‌ها و ویروسها برخوردار است و به این شکل می‌تواند بدون اینکه به سلول‌های سلامت بدن آسیبی وارد کند، باکتری‌ها و ویروسها را از بین ببرد. این کشف جدید می‌تواند به شیوه‌های مختلف از گسترش ویروس ایدز جلوگیری کند.

پیش از استفاده این سم درون داروهای ایدز،‌ابتدا باید آنها را درون نانوذراتی گنجاند،‌ذراتی که برای انتقال دادن دارو طراحی و ساخته شده‌اند. از آنجایی که استفاده از این ذرات مدتها است که رایج شده،‌دانشمندان از ایمن بودن آنها اطمینان کامل دارند. با این همه ساختار این نانوذرات باید به گونه‌ای بهبود پیدا می‌کرد تا سم به صورت مستقیم با سلول‌های سالم بدن در ارتباط نباشد. از این رو به این ذرات برجستگی‌های مولکولی افزوده شد که به ویروس‌های کوچک ایدز امکان عبور را خواهد داد اما سلول‌های عادی بدن قدرت عبور از میان آنها را ندارند.

ملیتین ویروس‌ها را با از بین بردن غشای محافظ آنها که برای بقا و تولید مثلشان حیاتی به شمار می‌رود،‌به نابودی می‌کشاند. دیگر درمانهای ایدز بر روی جلوگیری از تولید مثل ویروس متمرکز شده‌اند اما این‌کار مانع از گسترش ویروس نخواهد شد زیرا ویروس در این شرایط هنوز زنده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha