یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۲
کد خبر: 69400

سلامت نیوز : احمد شیبانی در مراسم اختتامیه سومین دوره جایزه ملی کیفیت، غذا، دارو و بهداشت در سالن همایشهای صدا و سیما افزود: مراکز تحقیقاتی باید توسعه یابند و فعال شوند،این در حالی است که انتظار ما در این حوزه و در زمینه هزینه‌های مربوط به دارو برآورده نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: علم پزشکی با سرعت بالایی پیش می‌رود و اگر صنعت داروسازی نتواند با این علم هماهنگ شود با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

شیبانی گفت:31 قلم دارو با فناوری بسیار بالا وارد بازار شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال آینده این رقم به 50 قلم برسد.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه روند اقدامات تحقیقاتی در صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی انکارناپذیر است گفت: از سوی دیگر تمرکز و فعالیت مراکز تحقیقات دارویی مورد انتقاد است.

وی ادامه داد: مشکلات مالی سبب شده تا این مراکز تحقیقاتی فعال نباشند و این در حالی است که نیروهای متخصص بسیاری در دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارند که می توان از دانش آنها برای ارتقای کیفیت صنایع دارویی بهره برد.

شیبانی گفت: هر محصولی که می‌خواهد بازارهای جهانی را تسخیر کند، باید کیفیت قابل قبولی داشته باشد و با وجود اینکه تاکنون در زمینه دارو کارهای زیادی انجام شده اما متأسفانه هنوز به رقم پیش بینی شده برای صادرات نرسیده‌ایم.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: افزایش صادرات به معنای ارتقای کیفیت است، براین اساس انتظار داریم تا مراکز تحقیقاتی در این زمینه توسعه یابند.

وی با اشاره به صدور سالانه 20 میلیون دلار لوازم و تجهیزات پزشکی، گفت: این صادرات بسیار ناچیز است.

رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه رویکرد صنایع باید به سمت نیاز جامعه پیش رود، افزود: هر چند در سالهای اخیر اقدامات مناسبی در زمینه تولید دارو، غذا، اقلام آرایشی و بهداشتی و تجیهزات پزشکی برداشته شده اما هنوز کافی نیست.

وی اظهار کرد: بیش از 100هزار کالا و محصول سلامت محور تولید داخلی از وزارت بهداشت مجوز فعالیت دریافت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha