سلامت نیوز : محمود مظفر پیش از ظهر امروز در نشست خبری افتتاح طرح ملی امداد و نجات و راهنمایی مسافران نوروزی سال 92 به آمار عملیات‌های سازمان امداد و نجات در سال 91 اشاره کرد و گفت: در سال 91، بیش از 27 هزار عملیات امدادی توسط جمعیت هلال احمر ارائه شد و حدود 36 هزار نفر از مرگ حتمی ناشی از حوادث نجات یافته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به اینکه حدود 600 هزار مجموعه خدمات امدادی، تغذیه اضطراری و اسکان در سال جاری توسط امدادگران انجام شده افزود: حوادث جاده‌ای بیشترین عملیات‌های امدادی را به خود اختصاص داده و استان اصفهان به ویژه محور نائین - اصفهان بیشترین آمار حوادث جاده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.

مظفر امداد و نجات در برف و کولاک را از دیگر کارهای اساسی در سازمان امداد و نجات عنوان کرد و گفت: آذربایجان غربی، مازندران و خراسان رضوی رکوردار حوادث امداد و نجات در برف و کولاک هستند و بیشترین موارد سیل و آبگرفتگی در استان‌های گلستان، خراسان رضوی و آذربایجان غربی رخ داده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: امداد و نجات در کوهستان در استان‌های تهران، فارس و مازندران بیشتر انجام شده و محور دربند تهران بیشترین حادثه دیده در کوهستان را داشته است.

وی تأکید کرد: در مجموع حوادث کوهستان، سیل و آبگرفتگی و حوادث جاده‌ای 53 درصد رشد داشتیم و فقط در بخش امداد دریایی 12 درصد کاهش غریق داشته‌ایم که مهمترین عامل آن حضور بیشتر امدادگران در سواحل دریای خزر است.

وی سریعترین عملیات امدادی را در منطقه زهان خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: ظرف 6 ساعت عملیات اسکان و امداد و نجات به زلزله‌زدگان انجام شد.

پر افتخارترین عملیات امدادی هلال احمر در حادثه آذربایجان شرقی، نوین‌ترین آموزش امدادی آموزش تیم‌های هسته‌ای برای استان‌هایی که نیروگاه هسته‌ای دارند.

مؤثرترین امداد، نجات 3 دانشمند از کوه‌های بوشهر و دردناک‌ترین حادثه ربوده شدن نیروهای هلال احمر در کشور لیبی بود.

وی تأکید کرد: در مجموع امکانات و نیروی انسانی ما در طرح نوروزی سال 92، 51 درصد رشد داشته و 2730 خودروی امدادی، آمبولانس و امداد و نجات و 12 پایگاه امداد هوایی و 17 فروند بالگرد به 31 استان کشور خدمت ارائه می‌دهند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه زمان رسیدن نیروهای امدادی به محل حادثه چند دقیقه است گفت: نرم استاندارد مدنظر ما رسیدن به محل حادثه زیر 10 دقیقه است که در زمان عادی این زمان به 8 دقیقه و 33 ثانیه رسیده و در نوروز 91 این زمان را به 7 دقیقه و 33 ثانیه رساندیم و بنا داریم در نوروز سال 92 زمان رسیدن به محل امداد رسانی را به 7 دقیقه برسانیم.

وی به شهروندان توصیه کرد تا در زمان وقوع حادثه در جاده‌ها یا گیرکردن در برف و کولاک و کوهستان از طریق تلفن ثابت یا همراه باشماره 147 تماس بگیرند و تقاضای کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha