سلامت نیوز : محمد جعفریان در نشست خبری طرح ملی امداد و نجات و امداد نوروزی سال 92 اظهار داشت: برای سیزدهمین سال پیاپی طرح راهنمایی مسافران نوروزی را به عنوان بزرگترین طرح آموزش همگانی کشور برای پیشگیری از تصادفات رانندگی به اجرا در می‌آوریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: در نوروز سال 91، 850 پست با حضور 12 هزار و 500 جوان داوطلب برای ارائه خدمات نوروزی فعال بودند که 24 میلیون مرتبه به این پست‌ها مراجعه شد.

وی ادامه داد: در نوروز امسال نیز تعداد پست‌ها را به 950 پایگاه افزایش دادیم که 18 هزار جوان داوطلب این پایگاه‌ها را راهبری می‌کنند و پیش‌بینی ما ارائه خدمات به 30 میلیون مراجعه کننده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد مراجعات خانم‌ها به پایگاه‌ها نیز زیاد است گفت: 35 درصد داوطلبان جوان را زنان تشکیل می‌دهند.

به گفته رئیس سازمان جوانان هلال احمر حضور پایگاه‌های داوطلبان جوان در استان‌های خوزستان به خاطر راهیان نور، خراسان رضوی، اصفهان و جزایر تفریحی جنوب به دلیل کار زیاد مسافران نوروزی بیشتر است.

وی در مورد جزئیات طرح نوروزی سال 92 خاطرنشان کرد: رویکرد امسال سازمان جوانان هلال احمر کاهش تصادفات رانندگی است و اغلب اعضای سازمان جوانان در 8 محور آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

ارائه بروشورهای عوامل خطرساز برای پیشگیری از تصادف در جاده‌ها، ارائه 20 قلم کالای آموزشی - فرهنگی، کیف‌های امدادی داشبردی از دیگر مواردی است که جعفریان به آن اشاره کرد و افزود: برپایی چادرهای سلامت برای کنترل فشار خون، قند خون، بانداژهای اولیه زخم‌ها، خدمات تسکین درد به مراجعه کنندگان و برپایی 500 خیمه فضای دوستدار کودک برای ارائه خدمات تفریحی به کودکان مسافر در راه نیز در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر اینکه برخی مسافران همواره برای یافتن مسیر تردد خود در جاده‌ها با مشکل مواجه می‌شوند تصریح کرد: در همین راستا نقشه‌های جاده‌ای کشور را با ترسیم نقاط پر خطر در نظر گرفته‌ایم با این تفاوت که در هر محور جاده‌ای نقشه‌های مرتبط به استان مورد نظر را ارائه می‌کنیم.

راه‌اندازی خط امدادی جوانان با عنوان «سحاب» خبر دیگری بود که رئیس سازمان جوانان هلال احمر به آن اشاره کرد و گفت: طی تفاهمنامه‌ای که با فدراسیون دوچرخه سواری امضا کردیم دوچرخه‌سوارانی به همراه کیف‌های امدادی در جاده‌های فرعی گشت‌زنی می‌کنند تا به افراد گمشده و آسیب‌دیده خدمات ارائه کنند تا این طرح به صورت پایلوت در برخی استانها مانند خوزستان اجرا ‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha