سلامت نیوز : اولین نشست مطبوعاتی پنجمین جشنواره دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور امروز برگزار شد. در این نشست محمدحسین آیتی معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت به شعار جشنواره امسال که «جوان متعالی و سبک زندگی اسلامی ایرانی بود» اشاره کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: گسترش فعالیتهای فرهنگی، ارتقای فرهنگ و سبک زندگی و ایجادبستری مناسب برای مشارکت حداکثری دانشجویان علوم پزشکی در فرهنگ سازی برنامه‌های ملی نظیر پزشک خانواده را از اهداف این جشنواره دانست.

آیتی ادامه داد: در جشنواره پنجم ما در مباحث تحقیق و پژوهش به اهداف اولیه خود نزدیکتر شده‌ایم و توانسته‌ایم در بعضی از رشته‌ها تخصصی‌تر نگاه کنیم.

علی افشانی، سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: تفاوت این جشنواره با جشنواره قبلی در نوع طراحی و پوستر این جشنواره است که ما به عنوان دانشگاه میزبان طراحی این پوستر را به مسابقه گذاشتیم که بعد از دریافت 15 اثر و ارسال به دبیرخانه دائم پوستر نهایی انتخاب شد.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به تهیه سرود اختصاصی برای پنجمین جشنواره فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اشاره کرد و افزود: ما سعی کردیم در تهیه این سرود به اقلیم‌های مختلف آذربایجان غربی خصوصاً شهر ارومیه توجه خاص داشته باشیم چرا که ارومیه میزبان مردمی از مذاهب تشیع، تسنن و مسیحیت است که بند آخر این سرود به 4 زبان مختلف ترجمه شده که در نوع خود کاری بی‌نظیر است.

دبیر کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی دبیرخانه اجرایی مرحله کشوری جشنواره ادامه داد: انجام مصاحبه مطبوعاتی در سطح استان با حضور 45 خبرگزاری، نماینده روزنامه و اصحاب رسانه و همچنین اختصاص ۳ برنامه زنده رادیو و ۳ برنامه زنده تلویزیون تا زمان برپایی جشنواره از دیگر فعالیت‌های مختص جشنواره است.

وی اجرای برنامه زنده و مستقیم در روز برگزاری جشنواره را از دیگر برنامه‌های پیش‌رو دانست و افزود: تیزر جشنواره آماده شده و نماد سیب که نماد سلامتی است به عنوان نماد بروشور جشنواره انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: باید بدانید که ارومیه که میزبان این مسابقات است  به شهر سیب شهرت دارد .

سرپرست اداره روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی دانشگاه ارومیه را دارای توانمندی بالایی در اجرای این جشنواره دانست و اظهار امیدواری کرد: دانشگاه علوم پزشکی ارومیه بتواند میزبان خوبی برای دانشجویان علوم پزشکی کشور باشد.

فریبا قربانیان، سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در ادامه این نشست به بخش های مختلف این جشنواره اشاره کرد و گفت: بخش ادبی، هنری، پژوهشی، فناوری اطلاعات، معارف اسلامی و نشریات دانشجویی از بخشهای این جشنواره خواهد بود.

وی افزود: امسال ما رشته‌های مداحی، سخنوری و کتابخوانی را به رشته زمینه‌های جشنواره قبلی اضافه کردیم که رشته‌زمینه‌های جشنواره از 61 رشته به 64 رشته رسید تا دانشجویانی که از لحاظ ادبی و هنری توانایی خاصی ندارند و دوست دارند در جشنواره شرکت کنند بتوانند حداقل در این رشته‌ها شرکت کنند.

محمود شریفی‌زارچی ، مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی نیز در ادامه نشست گفت: ثبت‌نام اولیه توسط دانشجویان در وب‌سایت دبیرخانه دائمی جشنواره به نشانی  farhangi.behdasht.gov.ir صص و از تاریخ ۱۷ فروردین سال آینده تا ۱۶ اردیبهشت انجام می‌پذیرد.

دبیر شورای طرح و برنامه جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی ادامه داد: ارائه اصل اثر توسط دانشجو به دبیرخانه اجرایی مرحله دانشگاهی و دریافت تأییدیه تحویل اثر یعنی همان ثبت قطعی اثر از تاریخ طی اردیبهشت ۹۲ انجام می‌شود.

محمود شریفی‌زارچی عدم ارائه اصل اثر در موعد مقرر به دبیرخانه اجرایی مرحله دانشگاهی را موجب حذف در ثبت‌نام اولیه توسط سامانه دانست.

مسئول دبیرخانه دائم جشنواره فرهنگی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت ادامه داد: برگزاری داوری مرحله دانشگاهی جشنواره و انتخاب آثار برگزیده از 4 تا 10 خرداد سال 92 و برگزاری مرحله دانشگاهی جشنواره از 12 تا  15 خرداد خواهد بود.

وی ارسال اصل آثار برگزیده به دبیرخانه اجرایی مرحله کشوری جشنواره را از تاریخ 25 خرداد تا 2 تیر اعلام کرد.

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی افزود: برگزاری داوری مرحله کشوری جشنواره و انتخاب آثار برگزیده از 12 تا 28 تیر و بخش حضوری و مرحله کشوری جشنواره از یکم تا 4 شهریور می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha