دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 69429
سلامت نیوز : با افزایش سن، تغییرات مختلفی در بدن ایجاد می شود. با شناخت این موارد می توانید نیازهای تغذیه ای خود را تامین و سلامت خود را حفظ کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ کند شدن روند سوخت و ساز: پس از ۴۰سالگی روند سوخت و ساز بدن کند می شود. از این رو اگر مانند قبل به غذا خوردن ادامه دهید، به علت کاهش سوخت کالری دچار افزایش وزن می شوید. ضمن این که ممکن است در این دوره فعالیت جسمی خود را نیز کاهش دهید. برای کاهش مصرف کالری با پزشک مشورت کنید.

ضعیف شدن حواس:حس چشایی و بویایی با بالا رفتن سن کم می شود. افراد مسن ابتدا حس چشایی شوری و تلخی را از دست می دهند، بنابراین این افراد مصرف نمک خود را افزایش می دهند که برای سلامتشان ضرر دارد. این افراد می توانند برای طعم دادن به غذا از گیاه، ادویه، روغن سالم مانند روغن زیتون به جای نمک استفاده کنند. افراد مسن قدرت تشخیص طعم شیرین را دارند بنابراین در مصرف مواد غذایی شیرین و تنقلات زیاده روی می کنند. بهتر است به جای افزودن شکر از مواد شیرین کننده طبیعی مانند میوه و فلفل دلمه ای شیرین استفاده کرد.

بیماری و مصرف دارو :بیماری و مصرف برخی داروها ممکن است باعث بی اشتهایی شود؛ بهتر است در این شرایط با پزشک خود مشورت کنید و راهنمایی بگیرید.

هضم غذا :به علت کند شدن فعالیت سیستم هاضمه، در افراد مسن بزاق دهان و اسیدمعده کمتر تولید می شود و در نتیجه هضم و جذب برخی ویتامین ها و مواد مغذی مانند B12، B6 و اسیدفولیک برای بدن سخت تر می شود در صورتی که این ویتامین ها برای تقویت حافظه و گردش خون ضروری است. بنابراین لازم است درباره مصرف برخی مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha