سلامت نیوز : شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران به دلیل اینکه وابسته به شهرداری تهران است بنابراین تابع تصمیمات شهرداری است. از آنجایی که آلودگی هوای تهران بزرگترین معضل شهر و شهرداری تهران است، شهرداری تهران به‌عنوان یک نهاد خدمت گزار در بحث آلودگی هوا به‌صورت مستقل در اینباره وارد شده است و نگرانی خود را با راه‌اندازی این شرکت برای کنترل کیفیت هوای شهر نشان داده است و به نظر من بهتر است که این شرکت به‌صورت مستقل به کار خود ادامه دهد اما اگر شورای شهر تهران بخواهد که این شرکت با معاونت ترافیک شهرداری تهران ادغام شود ما تابع این تصمیم خواهیم بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ در این شرکت تمام سعی ما این بود که پرسنل تخصصی به کار بگیریم که با حداقل بودجه ممکن بتوانند بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه کنند. 120 نفر پرسنل موجود در شرکت کار برنامه‌ریزی هماهنگی، نظارت و تولید دانش را انجام می‌دهد و با به کارگیری 300 پیمانکار این افراد در حوزه هوشمند‌سازی، ترافیک شهر را بر عهده دارد. بودجه شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران با هزینه جاری که صرف برنامه‌های عملیاتی و راهبردی می‌شود در سال‌جاری حدود 2‌میلیارد تومان بود که فکر می‌کنم نسبت به سایر بودجه‌ها در بخش‌های دیگر شهرداری تهران کمتر هم بود. شرکت کنترل کیفیت هوای تهران دارای ایستگاه‌های متعددی است که با همکاری سازمان محیط‌زیست اطلاعات را پردازش می‌کند. این شرکت با ورود تخصصی به بحث آلودگی هوا با هدف ارائه آمار و با همکاری سازمان محیط‌زیست فعالیت می‌کند. و به نظر می‌رسد درصورت ادغام، کار این شرکت کم اهمیت‌تر شده و کار تخصصی در حوزه هوا افت کند.

به هر حال ما تابع نظارت اعضای شورا هستیم. بودجه سال آینده شرکت حدود 3 میلیارد و 500 تومان به‌صورت جاری مصوب شده است. قطعا این شرکت هم مثل هرجای دیگری به تجهیزات خاص خود نظیر ایستگاه‌های بیشتری برای سنجش آلودگی هوا نیاز دارد. این شرکت در سال 83 چیزی حدود 13 ایستگاه سنجش آلودگی هوا داشت اما امروز تعداد ایستگاه‌ها به 123 ایستگاه رسیده است و درحالی که در سال 83 هیچ ایستگاه ثابت صدایی نداشتیم امروز دارای 45 ایستگاه ثابت صدا در شهر هستیم. البته شرکت در سال بعد هم بودجه سرمایه‌ای نخواهد داشت و کل بودجه شامل بودجه جاری و نگهداشت است که ما سعی داریم این بودجه را در بخش اطلاع‌رسانی برای مردم و اطلاعات کلی‌تر صرف کنیم. اعتقاد ما این است که این شرکت باید بتواند به‌صورت مستقل و فعال در بحث آموزش عمومی و اطلاع‌رسانی فعالیت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha