سلامت نیوز : وقتی یک نفر دروغ می گوید اغلب نشانه هایی در رفتار و حرکات او وجود دارد که با توجه کردن به آنها می توانیم بفهمیم که او در حال دروغ گفتن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از البرز ؛ اما اگر از این دستورالعمل استفاده می کنید قبل از اینکه قضاوت کنید و عکس العمل نشان دهید، به یاد داشته باشید که احتمال اشتباه هم وجود دارد و علاوه براین ، ممکن است طرف مقابلتان دلایل منطقی و معقولی برای دروغش داشته باشد.

دستورالعمل :
1 - گاهی حرکات صورت و بدن مشخص می کند که یک نفر در حال دروغ گفتن است .فرد دروغگو معمولا" در هنگام دروغ گفتن به چشمان شما نگاه نمی کند ، کمی بی قرار است و مثل کسانی که استرس دارند و ناراحت هستند رفتار می کند.


2 - حرفهای فرد دروغگو معمولا" پر از تناقض است برای مثال او در زمانهای داستانهایی که تعریف کرده است دچار اشتباه می شود و یا در به یاد آوری جزئیات دچار مشکل می شود . او حتی ممکن است برخی جزئیات را که قبلا" تعریف کرده بیاد نیاورد و یا باهم اشتباه بگیرد.

3 - اگر فرد مقابل سعی می کند همه سئوالات شما را بدون کم و کاست پاسخ دهد و روی پاسخ هایش پافشاری می کند ، به او شک کنید .این حالت دفاعی افراطی نشان دهنده آن است او سعی دارد چیزی را پنهان کند.

4 - اگر این فرد بدون دلیل شما را به دورغگویی و فریبکاری متهم می کند باز هم باید به او شک کنید . در واقع فرد دروغگو همه را مثل خودش می بیند.

5 - به ندای درونی خودتان گوش دهید . گاهی انگار به ما الهام می شود که فرد مقابل در حال دروغ گفتن است . اما تا وقتی مطمئن نشدید قضاوت و نتیجه گیری نکنید در عوض سعی کنید برای حدستان شواهد محکمی پیدا کنید.

6 - می توانید مستقیما" از طرف مقابلتان سئوال کنید که آیا دروغ می گوید ؟ معمولا" فردی که در حال دروغ گفتن است وقتی متوجه می شود دروغش فاش شده ، احساس بدی به اودست می دهد وحتی ممکن است تصمیم بگیرد حقیقت را بگوید.

7 - وقتی کسی سعی می کند علت دروغ گفتنش را به شما توضیح دهد صبور باشید و با دقت به حرفهای او گوش کنید . شاید او به خاطر ناراحت نکردن شما و یا ترس از عصبانیت شما ، دروغ گفته باشد.

8 - شاید خود شما طوری رفتار کرده باشید که آن شخص مجبور شده به شما دروغ بگوید. آیا شما معمولا" از شنیدن حقیقت ناراحت می شوید و اطرافیانتان معمولا" نمی توانند حقیقت را به شما بگویند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha