سلامت نیوز : غلامرضا معصومی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: در مورد علت برکناریم هیچ نمی‌دانم، لابد صلاح بوده است، روز شنبه (پریروز) ناگهان به من گفتند که استعفا بده و من بعد از 4 سال و 4 ماه و 19 روز دیروز توانستم در کنار خانواده‌ام باشم، چون در این مدت نتوانستم حتی یک روز کامل در کنار خانواده‌ام باشم.

وی ادامه داد: برای خودم شرایط بهتر شده است، من عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران هستم و نیروی بیمارستان سینا هستم و به کارم ادامه خواهم داد. امیدواریم در این مدت آن قدر اورژانس کشور چه در بخش پیش بیمارستانی و چه بیمارستانی بهبود پیدا کرده باشد که با تغییر مدیریتی شاهد افت کیفیت خدمات نباشیم و اوضاع خراب نشود.

وی گفت: با این حال نگران هستم، ما چهارشنبه سوری را در پیش داریم، بعد از آن تعطیلات نوروز و حوادث احتمالی آن در پیش است، همچنین امیدواریم دیگر حوادث تلخی مانند آنچه بعد از انتخابات سال 88 رخ داد دیگر تکرار نشود. البته از رئیس جدید اورژانس انتظار نداریم طی 4 ماه باقیمانده در این دولت اقدام زیادی بتواند انجام دهد.

وی ادامه داد: رئیس جدید متخصص طب اورژانس است و قبلاً در اورژانس های بیمارستانی فعالیت داشته است اما جزو کارکنان اورژانس کشور نبوده است.

معصومی اضافه کرد: البته در مورد برکناریم به من گفتند که از زمان وزارت دکتر دستجردی این تصمیم بوده است که ظاهراً وزیر سابق بهداشت مخالف بوده است ولی اکنون سرپرست جدید وزارت بهداشت با این تغییر موافقت کرد.

وی گفت: اورژانس پیش بیمارستانی کشور در این مدت پیشرفت بسیار خوبی داشت اما اقدامات تکمیلی از جمله راه اندازی امداد هوایی در کشور لازم است. بیشترین چالش ما در اورژانس بیمارستانی است که برنامه ارتقای این مراکز از دو سال پیش در حال اجراست و قرار بود بعد از عید میزان رضایتمندی مردم را از اورژانسهای بیمارستانی ارزیابی کنیم تا معیار و شاخصی برای مسئولان دولت بعدی باشد.

وی ادامه داد: مسئله دیگر پایین بودن حقوق و مزایای پرسنل اورژانس نسبت به سایر کارکنان این وزارتخانه که حقوق کارکنانش از همه وزارتخانه ها کمتر است، است که تلاش زیادی برای بهبود آن داشتیم و آخرین اقدام ما در این زمینه تقاضای اصلاح قانون ارتقای خدمات کارکنان بالینی از مجلس برای شمول پرسنل اورژانس از مزایای این قانون بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha