سلامت نیوز : محمدمیرزابیگی در نشست خبری هفته سلامت افزود: در بخش‌های ICU حدود 60 درصد از بیمارانی که به دلیل سکته مغزی بستری شده‌اند فشار خون ناشناخته داشته‌اند که بابت آنها بیمارستانها هزینه بسیاری می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: به دلیل شیوع فشار خون، پرستاران کشور در یک طرح جهادی به عنوان نقش پلیس راهنمایی و رانندگی و به صورت رایگان فشار خون مردم را آزمایش می‌کنند.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: 100 هزار پرستار اعلام آمادگی کردند تا به کمک وزارت بهداشت بیایند و در اواخر اردیبهشت 92 و زمانی که امکانات پزشکی فراهم بود با همکاری معاونت بهداشتی مردم را معاینه کنند.

میرزابیگی افزود: 35 میلیون نفر افراد بالای 30 سال در کشور وجود دارد که این 100 هزار پرستار ظرف مدت یک هفته در پایگاه‌های مشخص شده فشار خون و وزن مردم را اندازه گیری می‌کنند و نتایج را دراختیار وزارت بهداشت قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: انجام تست قند خون به دلیل اینکه نیاز به زمان خاصی داشت و قبل از مصرف صبحانه باید انجام گیرد در انجام این طرح غربالگری منتفی شد.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: نتایج این آزمایش‌ها در برنامه پزشک خانواده و در پرونده الکترونیک بیماران ثبت می‌شود.

میرزابیگی ادامه داد: از سوی پرستاران این طرح پیشنهادشده است چرا که به گفته آنها تا کی باید بیمارانی را ببینند که مفت و مجانی فوت می‌کنند.مکاتبات انجام این طرح از آبان گذشته انجام شده است.

وی گفت: اجرای این برنامه نیازمند کمک ریاست جمهوری است چرا که در سال اقتصاد مقاومتی وزارت بهداشت با وضعیت بودجه‌ای که دارد نمی‌تواند از تمام امکانات استفاده کند و ممکن است در این فرصت زمانی تجهیزات لازم کم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha