دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۵

سلامت نیوز : مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر از ورود 74 دستگاه زنده‌یاب به کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ مهندس ظاهر رستمی در مراسم "افتتاح و نصب سیستم اتوماتیک توزین در شرکت داروسازی سها" اظهار کرد: از آنجا که دستگاه‌های زنده‌یاب به دلیل بیو رادار بودن به کشور وارد نمی‌شدند، با سختی بسیار و صرف هزینه‌های سنگین توانستیم این دستگاه‌ها را که هنگام وقوع بلایای طبیعی به کار می‌روند، به کشور وارد کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر کمبود "سرنگ" نیز اظهارکرد: در حال حاضر در حال ساخت خط تولید سرنگ در استان گرگان هستیم که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

تولید 120 میلیون سوزن انسولین در سال

در ادامه دکتر محمدی خادم‌علیزاده، مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران (سها یک) نیز اظهار کرد: توانستیم در سال تولید ملی، ظرفیت تولید سوزن انسولین در کشور را از 80 به 120 میلیون برسانیم که با این میزان تولید، برای تامین سوزن انسولین بیماران دیابتی هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

وی ضمن تکذیب "کمبود فیلتر تالاسمی در کشور"، اظهار کرد: نه تنها در کشور در این زمینه مشکلی نداریم،‌ بلکه آماده فروش آن به میزان لازم در تمام درمانگاه‌ها و داروخانه‌ها هستیم.

مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران (سها یک) با بیان اینکه پشت اظهارات "کمبود صافی دیالیز در کشور" اهداف دیگری غیر از "کمبود" پنهان است، افزود: علاوه بر تولید 2 میلیون عدد صافی دیالیز در کشور، 1.5 میلیون صافی نیز خریداری می‌شود. به عبارتی با توجه به نیاز سه میلیون صافی در کشور، 500 هزار دستگاه نیز بیش از ظرفیت بازار صافی دیالیز داریم؛ بنابراین به عنوان یک تولیدکننده بزرگ صافی دیالیز، این اطمینان را به بیماران کلیوی می‌دهیم که در این زمینه مشکلی نخواهند داشت.

به گفته وی، یک میلیون باندر نیز آماده تولید است.

داروی ترک اعتیاد "ناپروکسن" در صورت بازگشت به مصرف مواد، موجب مرگ فرد می‌شود

به گزارش ایسنا، در ادامه‌ دکتر سیامک افاضلی مدیرعامل شرکت داروسازی سها با اشاره به استفاده داروی "ناپروکسن" در برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی برای ترک اعتیاد اظهار کرد: در صورت استفاده از این دارو، اگر فرد دوباره به مصرف مواد روی بیاورد، منجر به مرگ او خواهد شد که به همین دلیل با توجه به شرایط ایران در زمینه اعتیاد، تولید شربت متادون را در دستور کار قرار دادیم.

به گفته وی، بر اساس مطالعات وزارت بهداشت در خصوص استفاده از داروهای دیگر ترک اعتیاد مانند "شربت تریاک"، افزود: ارجحیت در درمان ترک اعتیاد، استفاده از شربت متادون است که کمترین عوارض را دارد.

افاضلی در خصوص افتتاح پروژه "نصب سیستم اتوماتیک توزین و فاز دوم انبار مرکزی در این شرکت"، اظهار کرد: دستگاه توزین اتوماتیک چندین سال قبل خریداری شده بود، اما به دلیل تحریم‌ها و هزینه‌ بالای راه‌اندازی که 300 هزار یورو لازم داشت، نتوانستیم آن را راه‌اندازی کنیم، اما با همت متخصصان داخلی و تلاش شبانه‌روزی همکاران، توانستیم این سیستم را راه‌اندازی کنیم که با استفاده از آن، پایگاه داده کاملی از کلیه عملیات تولید ایجاد شده و امکان آلودگی متقاطع در روند تولید از بین خواهد رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha