دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 69479

سلامت نیوز : سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت با بیان اینکه «فشار خون را جدی بگیریم!» به عنوان شعار هفته سلامت برگزیده شده است، به اعلام عناوین روزهای هفته سلامت پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وحید رحمتی رودسری در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌های هفته سلامت سال 92 ترتیب داده شده بود، به اعلام برنامه‌های وزارت بهداشت برای هفته سلامت پرداخت.

وی با بیان اینکه روز هفتم آوریل برابر با هجدهم فروردین ماه تحت عنوان «روز جهانی بهداشت» نام گرفته است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت «سلامتی» در زندگی آحاد جامعه و نقشی که انسان سالم می‌تواند در شکل‌دهی جامعه سالم داشته باشد، تعیین زمان ببیشتر از یک روز برای گرامیداشت برنامه‌های مرتبط با سلامت و تکریم فعالیت‌های دست‌اندرکاران عرصه بهداشت و درمان مورد توجه قرار گرفت.

سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت در هفته سلامت سال 92 همچون سال‌های گذشته با اجرای برنامه‌های مناسب و با موضوع "فشار خون" گرامی داشته می‌شود، گفت: در این خصوص برنامه‌هایی در زمینه بیماری فشار خون به اجرا درخواهد آمد.

وی، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در راستای ارتقای سلامت و تاکید بر اصلاح روش‌های زندگی برای تامین سلامت مردم، جلب مشارکت مردم و همکاری عمومی در راستای توجه به نقش سلامت و پیشگیری برای داشتن جامعه سالم، جلب مشارکت و همکاری‌های بین بخشی و دستگاه‌های مرتبط با سلامت، جلب مشارکت‌های غیر دولتی مردم نهاد در سلامت جامعه، برجسته‌سازی موفقیت‌ها و دستاوردهای حوزه سلامت و بیان چالش‌های موجود و انتظارات، تبیین عوامل موثر بر سلامت جامعه و توجه دادن مردم و دست‌اندرکاران نظام سلامت به موضوع "فشار خون" را از جمله اهداف برگزاری هفته سلامت دانست.

رودسری در ادامه با بیان اینکه «فشار خون را جدی بگیریم!» به عنوان شعار هفته سلامت برگزیده شده است، به اعلام عناوین روزهای هفته سلامت به شرح ذیل پرداخت:

یکشنبه 18 فروردین 92: «فشار خون؛ آموزش و سبک زندگی سالم»

دوشنبه 19 فروردین 92: «فشار خون؛ تغذیه سالم و امنیت غذایی»

سه‌شنبه 20 فروردین 92: «فشار خون؛ پزشک خانواده و نظام سلامت»

چهارشنبه 21 فروردین 92: «فشار خون؛ همکاری بین بخشی و همبستگی اجتماعی»

پنجشنبه 22 فروردین 92: «فشار خون؛ اجتناب از دخانیات و سوء مصرف مواد»

جمعه 23 فروردین 92: «فشار خون؛ فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی»

شنبه 24 فروردین 92: «فشار خون؛ بیماریابی، درمان و پیشگیری از عوارض»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha