سلامت نیوز : سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین مشکل پایتخت را معضل ترافیک و‌ آلودگی هوای ناشی از آن اعلام کرد و گفت: به منظور برون¬رفت از این معضل گام‌های بسیار بلندی برداشته شده و اقدامات بسیار خوبی نیز در حال انجام است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ مهرداد لاهوتی افزود: به عنوان نمونه افتتاح تونل‌های شهری از جمله توحید و نیایش و هم‌زمان توسعه حمل و نقل عمومی به عنوان یک راهکار اساسی، از جمله اقداماتی¬اند که تاثیر بسیار مطلوب و چشمگیری در رفع معضلات ترافیکی خواهند داشت.

وی با اشاره به این که تمام مسئولان باید با تلاش مضاعف نسبت به بر طرف کردن کمبود ظرفیت حمل و نقل عمومی و مشکل آلودگی هوا بپردازند، اظهار کرد: تنها تلاش مدیریت شهری تهران به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی کافی نیست و دولت نیز باید به منظور رفع این معضلات به وظایف قانونی خود عمل کرده و از توسعه حمل و نقل عمومی حمایت کند.

لاهوتی گسترش حمل و نقل عمومی و افزایش سهم آن به 75 درصد از نقل و انتقالات شهری را اصلی‌ترین راهکار رفع آلودگی هوا تهران دانست و تصریح کرد: در خصوص سوخت نیز لازم است استانداردهای روز دنیا رعایت شود و سوخت یورو 4 عرضه گردد.

وی با بیان این که از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در آلودگی هوا خودروهای جدیدی که در تولید آن¬ها استاندارد یورو 4 رعایت نشده و نیز خودروهای فرسوده هستند، اضافه کرد: خودروهای فرسوده با تردد در شهر به عنوان یک آسیب جدی، عامل مهم تشدید آلودگی هوا محسوب می‌شوند و لازم است یک عزم ملی در راستای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده صورت پذیرد.

نایب رییس فراکسیون مدیریت شهری مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین معضل آلودگی هوای تهران خودروها هستند و بیش از 80 درصد آلودگی هوای تهران به دلیل تردد خودروهای فرسوده و تولید خودروهای غیر استاندارد ایجاد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha