سلامت نیوز : نعمت اله منوچهری در گفت و گو با پانا، با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه طریقت منفرد به عنوان وزیر پیشنهادی مطرح شده است، یکی از برنامه هایی که باید در راس کار قرار دهیم و با او به نتیجه برسیم، مشخص کردن تعرفه ها است.

وی با اشاره به تامین 70 درصدی هزینه های درمانی از سوی دولت ، ادامه داد: این میزان از تعهدات دولتی نسبت به هزینه های درمانی مردم، طبق قانون محاسبه شده ولی متأسفانه بودجه های بخش سلامت به موقع تخصیص داده نمی شوند و تعرفه ها در وضعیت نامناسبی به سر می برند.

ناظر مجلس در شورای عالی بیمه، بر پیگیری و رفع مشکل افزایش غیرواقعی تعرفه های پزشکی به صورت ریشه ای تاکید کرد و گفت: نباید افزایش تعرفه ها و هزینه های پزشکی را به مردم تحمیل کنیم و با افزایش تعرفه ها سلامت جامعه را به خطر انداخت.

منوچهری اضافه کرد: باید راه کارهایی برای پرداخت تعرفه ها از سوی نهادهای مسئول صورت گیرد و این کار از طریق مساعدت های میان دولت، سازمان های بیمه گر و وزارت بهداشت انجام شود و تعرفه ها تا پایان سال جاری مشخص و اعلام شوند.

وی از تلاش کمیسیون بهداشت در روزهای پایانی سال 91 برای اعلام تعرفه های 92 خبر داد و گفت: جایگاه واقعی سلامت زمانی تحقق می یابد، که بتوانیم هزینه های درمانی را کنترل کرده و در راستای اهداف از پیش تعیین شده بهداشتی درمانی برنامه ریزی کنیم.

ناظر مجلس در شورای عالی بیمه اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که مطالبات وزارت بهداشت از سوی سازمان های بیمه گر باید هرچه سریعتر پرداخت شود تا این وزارتخانه نیز بتواند مطالبات بیمارستان ها را پرداخت کنند، چرا که این مسئله خود نیز در تعیین تعرفه ها بسیار تاثیر گذار ستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha