دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6950

در آستانه ماه مبارک رمضان و تغییر در عادات غذایی هموطنان ، وزارت بهداشت طی اطلاعیه ای رعایت نکات بهداشتی را به روزه داران توصیه کرد .

به گزارش سلامت نیوز ، دراطلاعیه وزارت بهداشت به روزه داران توصیه شده است : هرگز مواد غذایی طبخ و آماده شده را در دمای پایین ، بیش از دو ساعت نگهداری نکنند. غذای افطاری و سحر را زمانی طبخ و آماه کنند که حداکثر تا دو ساعت بعد به صورت گرم به مصرف برسد و همچنین از خرید مواد غذایی فله ای و مواد لبنی غیرپاستوریزه و استریلیزه از قبیل دوغ، ماست، کره، سرشیر و خامه فله ای و سنتی خودداری کنند.

براساس این گزارش، در صورت استفاده از سبزیجات بصورت خام و میوه، حتما مراحل سالم سازی شامل : شستشوی اولیه، انگل زدایی با مایع دستشویی یا ظرفشویی، میکروب زدایی با مواد ضدعفونی کننده مجاز و شستشوی نهایی رعایت شود .

همچنین در تهیه مواد غذایی برای سحر در منزل و یا مساجد ترجیحا در هنگام سحر، تهیه و به صورت گرم مصرف شود ، در غیر این صورت مواد غذایی پخته شده در روی شمعک اجاق نگهداری تا حرارت آن حفظ شود و یا در دمای کمتر از 4 درجه سانتی گراد یعنی طبقه زیرین جایخی یخچالهای معمولی نگهداری و قبل از مصرف کاملا داغ شود.

در بخش دیگری از اطلاعیه وزارت بهداشت آمده است: هموطنان مواد غذایی آماده مصرف از قبیل زولبیا و بامیه، حلیم، نان و شیرینی سنتی، کله و پاچه، دل و جگر، بستنی، شربت آلبالو و زرشک را از دستفروشان و دوره گردان خریداری نکنند.

همچنین در هنگام خرید مواد غذایی بسته بندی شده، به مجوز وزارت بهداشت، تاریخ تولید، انقضا، نشانی دقیق کارخانه تولید کننده و سالم بودن بسته توجه کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha