سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۰

آمار مبتلایان به آنفلوانزا هنوز فروکش نکرده است و این بیماری از اواخر پاییز وارد کشور شده و هنوز نیز پابرجا است و کماکان فعال است.

احتمال اپیدمی آنفولانزا در ایام نوروز
سلامت نیوز : محمد مهدی گویا در گفت و گو با پانا، در خصوص فعالیت ویروس آنفولانزا در کشور، اظهار کرد: متاسفانه آمار ابتلا به این بیماری هنوز فروکش نکرده است و آنفولانزا از  اواخر پاییز وارد کشور شده و هنوز نیز پابرجا است و کماکان فعال است.

وی ادامه داد: پیش بینی اینکه چه زمان موج این بیماری فروکش می کند سخت است و نمی توان با قاطعیت زمان مشخصی را اعلام کرد و این بیماری در دراز مدت رو به کاهش می گذارد.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: این دوره یکی از طولانی ترین دوره های شیوع این بیماری در کشور بود و پیش بینی می شود که در ایام نوروز نیز شاهد این بیماری باشیم.

گویا افزود: از ابتدای فصل سرما تاکنون 21 نفر به دلیل آنفلوآنزا جان خود را از دست داده‌اند که این افراد عمدتا یا مسن بوده‌اند یا به بیماری‌های زمینه‌ای نظیر بیماری‌های قلبی، ریوی، دیابت پیشرفته کنترل نشده، سرطان تحت شیمی درمانی و ... مبتلا بوده‌اند.

وی تاکید کرد: عموم مردم باید توجه داشته باشند که بحث تزریق واکسن آنفولانزا به تمام اقشار مربوط نمی شود و نیازی نیست که تمامی افراد واکسن بزنند و واکسن آنفولانزا تنها به گروه های پرخطر توصیه می شود.

به گفته گویا،  بیماران قلبی و ریوی، دیابت پیشرفته، افراد بالای 65 سال، خانم های باردار، بیماران سرطانی و تحت شیمی درمانی و رادیوتراپی و نیز کودکان در زمره گروه های پرخطر به شمار می روند که باید واکسن دریافت کنند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ابراز کرد: گروه های پرخطر باید به مراکز پزشکی و درمانی دولتی که تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی هستند،  مراجعه کرده و پزشک آن ها را معاینه می کند و در صورت صلاحدید به آن ها واکسن تزریق می شود.

وی یادآور شد: این واکسن تنها باید با توصیه پزشک تزریق شود و از عموم مردم می خواهیم شخصا برای تزریق واکسن آنفولانزا اقدام نکنند.

گویا اضافه کرد: واکسن آنفولانزا به میزان کافی موجود است و کمبودی در تامین واکسن برای گروه های پرخطر وجود ندارد و در ایام نوروز نیز با کمبودی مواجه نخواهیم شد.
وی به استان های قم، تهران،البرز و آذربایجان غربی به عنوان بیشترین آمار گزارش شده آنفولانزا اشاره کرد و از مردم خواست تا در ایام نوروز با رعایت نکات بهداشتی از از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha