سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 69514

سلامت نیوز :  فرهاد پورفرضی عصر امروز در نشست عوامل اجرایی طرح سلامت نوروزی در اردبیل اظهار داشت: این طرح از 26 اسفندماه تا 17 فروردین سال آینده با هدف تأمین سلامت مردم و اطمینان‌بخشی به عموم جامعه در این زمینه اجرایی و عملیاتی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی تصریح کرد:‌ در این طرح تأمین امنیت روانی و سلامت جسمی و روحی مردم جز اولویت‌ها است و در کنار آن به مسافران و گردشگران نوروزی نیز ارایه خدمات متنوع صورت می‌گیرد.

پورفرضی از استقرار نیروهای اورژانس و آمبولانس‌های آنها در کنار جاده‌ها برای خدمت‌رسانی بیشتر خبر داد و خاطر نشان کرد: این نیروها در کوتاه‌ترین فاصله زمانی ارایه خدمات می‌کنند.

این مسئول در ادامه از فعالیت 37 پایگاه اورژانس در کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی خبر داد و بیان کرد:‌ سه ایستگاه سلامت فوریت‌های پزشکی نیز در اردبیل در این ایام ایجاد می‌شود.

قائم مقام وزیر بهداشت اضافه کرد:‌ در راستای خدمت‌رسانی این سازمان به مسافران و گردشگران نوروزی سه ایستگاه سلامت در این استان دایر می‌شود.

وی یادآور شد:‌ این ایستگاه‌ها در شهرستان‌های نیر، نمین، گردنه حیران و اردبیل به عنوان مرکز استان دایر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خدمت‌رسانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مصدومان و مجروحان احتمالی، ارائه فوریت‌های پزشکی و مشاوره به مسافران در احساس امنیت و بحث روانی را از مهم‌ترین اهداف احداث و ایجاد این ایستگاه‌ها برشمرد.

پورفرضی گفت: ‌در این ایستگاه‌ها علاوه بر یک نفر پزشک عمومی، کارشناس بهداشت محیط و تکنسین فوریت‌های پزشکی نیز به همراه یک دستگاه آمبولانس و تجهیزات کامل پزشکی، درمانی و بهداشتی مستقر می‌شوند.

وی در ادامه افزود:‌ در قالب این طرح فوریت‌های پزشکی نیز با 50 دستگاه آمبولانس به عموم مردم ارایه خدمات می‌کند و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در اجرای این طرح مستقر می‌شوند.

طرح بسیج سلامت نوروزی در شهرستان بیله‌سوار نیز آغاز شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرزی بیله‌سوار تصریح کرد: ‌این طرح برای حفظ سلامتی مسافران نوروزی و شهروندان اجرا می‌شود.

حسین شریفی خاطر نشان کرد: در این طرح تعدادی از کارشناسان و بازرسان فنی بهداشت محیط مشارکت کرده و از ساعت هشت صبح تا 20 شب با گشت‌زنی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و‌ اماکن عمومی بازرسی بهداشتی انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد:‌ انتظار داریم ماحصل این طرح حفظ سلامتی تک تک افراد جامعه بوده و یک روند کاهشی را در حوزه‌های اجرایی و عملیاتی شاهد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha