سلامت نیوز : سید علی ریاض در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: فقط داروهایی ممنوعیت ورود به کشور عربستان را دارند که از مواد مخدر یا آرامبخش تشکیل شده باشد.

نماینده رئیس جمهوری در جمعیت هلال احمر به زائران توصیه کرد که تجویز پزشک معالج را که با خط خوشی هم نوشته شده باشد، در طول سفر به همراه داشته باشند.

وی در مورد اهمیت معاینات قبل از سفر تأکید کرد: دقت در معاینات قبل از تشرف زائران، از طرف نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره هم تأکید شده، زائران معاینات قبل از تشرف را نباید فراموش کنند.

ریاض معاینات قبل از سفر را برای سالمندان و افرادی که بیماری‌های مزمن دارند ضروری دانست و اضافه کرد: این دسته از زائران حتماً قبل از سفر با پزشک خود مشورت کنند چرا که اگر زائر سلامت کافی نداشته باشد، هم خود از زیارت بهره نخواهد برد و هم عوامل دست اندرکار حج و هم‌کاروانی‌ها از این موضوع معذب خواهند بود.

رئیس مرکزپزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر علت سفر به مدینه منوره را ارزیابی وضعیت بهداشتی درمانی این دو شهر زیارتی و امکانات مراکز درمانی وابسته بیان کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، امسال در چهار ضلع مسجد النبی(ص)، چهار مطب و یک درمانگاه تخصصی در متمرکزترین منطقه جمعیتی زائران ایرانی در ضلع شمال غربی مسجد پیامبر(ص) راه اندازی شده است.

وی در مورد وضعیت دارویی و تجهیزات نیز گفت: وضعیت دارویی و تجهیزات پزشکی این مراکز درمانی عالی است و امسال قبل از حج تمتع با پیش بینی برای یک میلیون زائر، مشکلی از نظر تجهیزات و دارو نداریم.

ریاض وضعیت بهداشتی هتل‌ها و مراکز پخت غذا در شهر مدینه را مناسب ارزیابی کرد و گفت: نظارت کافی بر عملکرد کادر درمانی و بهداشتی وجود دارد و به لطف خدا، کادر پزشکی حاضر در این مراکز نیز با تجربه و انگیزه عالی مشغول به کارند و به زائران حرم امن الهی و نبوی(ص) خدمت رسانی می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha