سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳
سلامت نیوز : محققان هندی دریافتند: شرکت در فعالیت‌ها و سازمان‌های اجتماعی، سطح ‌سلامت را افزایش می‌دهد اما داشتن روابط شخصی با دوستان می‌تواند حتی بهتر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ دکتر «سواتی موکرجی» نویسنده این تحقیقات گفت: می‌دانیم که دوستی برای ما خوب است،‌ اما بین چیزی که عقل باور می‌کند با نتایج تحقیقاتی که انجام شده شکاف و اختلاف وجود دارد.

وی گفت: محققان قبلی به طور جداگانه، چگونگی ارتباطات شخصی و غیرشخصی و اثر آن را بر سلامت افراد ارزیابی کرده‌‌اند.

تجزیه و تحلیل این محققان، همچنین زمینه جدیدی را به واسطه ارزیابی نقش روابط شخصی و غیر شخصی برای افراد در جنس های مختلف، ‌در سنین،‌ نژادها و آموزش‌ها را به وجود آورد.

دکتر موکرجی گفت: در بسیاری از گروه‌های تحقیق شده، معلوم شد که ‌دوستی در وضعیت سلامت افراد حائز اهمیت است.

این محقق با تجزیه و تحلیل داده‌های 39 هزار و 842 نفر را با استفاده از نظر سنجی عمومی اجتماعی بین سالهای 1972 تا 2008 ارزیابی کرد.

شرکت کنندگان به سوالاتی پیرامون ویژگی های اجتماعی خود، عضویت، رفتارها و نگرش و ارزیابی سلامت خود به صورت عالی، خوب، متوسط ​​و ضعیف پاسخ دادند.

تحقیقات قبلی نشان داد: «وضعیت سلامتی» که خود افراد گزارش داده بودند یک پیش‌بینی‌کننده قوی از مرگ و میر بوده است.

نتایج نظرسنجی در مورد عضویت افراد در 16 دسته از سازمان‌ها، از جمله اتحادیه‌ها، انجمن‌ها، ورزش‌ها، گروه های جوانان، و غیره بود.

این نظر سنجی برای اندازه‌گیری سطح این افراد از ارتباطات غیر شخصی مورد استفاده قرار گرفت.

این اطلاعات همچنین در مورد اینکه چگونه و با چه روابطی آنها عصر خود را می‌گذرانند به عنوان مثال با همسایگان یا دوستان یا غیره بود.

محققان دریافتند که فقط یک کاهش جزئی در سطح تاریخ عضویت بین سالهای 1974 تا 1994 وجود داشت.

موکرجی خاطر نشان کرد که تغییرات بزرگتری در توزیع عضویتهای مختلف در طول زمان اتفاق افتاد به گونه‌ای که از سالهای 1974 تا سال 1994 میلادی تعداد افرادی که به باشگاههای ورزشی ملحق می‌شدند 21 درصد افزایش پیدا کرد و حضور داوطلبانه در این باشگاهها کاهش 12 درصدی داشته است.

عضویت در یک باشگاه ورزشی نه تنها نوعی از ارتباط سازمانی را افزایش می‌دهد احتمالاً بر اساس گزارش افراد از اوضاع سلامتی خود، برای سلامت بسیار عالی است.

این یافته‌ها در مجله هلث پروموشن منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha